صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - 2021 October 15
کد خبر: ۱۰۵۲۰۶
محمود فاطمی عقدا، معاون اسبق وزارت راه و شهرسازی در گفتگو با «راهبرد معاصر» پاسخ می‌دهد؛

آیا وام یک میلیاردی مسکن جوانان راهگشا خواهد بود؟

محمود فاطمی عقدا، معاون اسبق وزارت راه و شهرسازی کاهش نرخ تورم و حفظ ارزش پول ملی را شرط موفقیت طرح وام یک میلیاردی مسکن جوانان دانست و اظهار داشت: باید در اقتصاد ایران اصلاحاتی اساسی و خانه‌تکانی‌هایی به نفع عموم جامعه رخ دهد آن زمان می توان گفت این وام در آینده برای فرزندان این سرزمین مفید خواهد بود.

 

«سید محمود فاطمی عقدا»، معاون اسبق وزارت راه و شهرسازی در خصوص وام یک میلیاردی مسکن و گروه هدف این وام به «راهبرد معاصر» گفت: در اصل آنچه به عنوان وام یک میلیاردی مسکن برای پانزده سال آینده توسط بانک مسکن در رسانه ها منتشر شده، طرح جدیدی نیست، بلکه این طرح یکی از طرح های قدیمی بانک مسکن برای حمایت از خانه دار شدن کودکان و نوجوانان امروز در دو دهه آینده است. لذا آنچه به عنوان پرداخت ماهیانه دویست هزار تومان در حساب مزبور واعطای یک میلیارد تومان در پانزده سال آینده مطرح شده است از جمله کمک های خرید مسکن به کودکان یا حتی نوزادانی است که امروز دنیا آمده اند، یا پنج ساله و ده ساله هستند. ضمن اینکه پرداختی ها حتی می تواند در حد یک پس انداز از سوی والدین برای آتیه کودکان و نوجوانان خود باشد. ضمن اینکه از این وام در آینده به عنوان وام خرید مسکن هم استفاده می شود.

 

معاون اسبق وزارت راه و شهرسازی در خصوص امکان خرید خانه در پانزده سال آینده با مبلغ یک میلیارد تومان نیز گفت:  اینکه پانزده سال دیگر با یک میلیارد تومان می توان خانه‌دار شد و خانه خرید وابسته به قدرت و ارزش پول ملی کشور است، لذا در حال حاضر نمی توان برای پانزده سال آینده نسخه ای پیچید و در این باره قاطعانه اظهار نظر کرد. قطعا تحقق خانه دار شدن یا نشدن در پانزده سال آینده با وام یک میلیاردی مسکن بسته به سیاست‌گذاری‌های دولت در بخش های مختلف اقتصادی و پولی است.

 

وی افزود: قطعا اگر دولت ها در امر سیاست گذاری اقتصادی موفق نشوند، پول ملی روند کاهشی خود را داشته باشد و تورم همچنان بتازد آن زمان می توان گفت این وام برای پانزده سال آینده کابردی ندارد، حتی شاید با چنین مبلغی نتوان یک متر خانه خرید. اما اگر موضوع را خوشبینانه دنبال کنیم که باید در اقتصاد ایران اصلاحاتی اساسی و خانه تکانی هایی به نفع عموم جامعه و کاهش تورم رخ دهد آن زمان می توان گفت این وام در آینده برای فرزندان این سرزمین مفید خواهد بود ومی تواند بخشی از جوانان را درآینده ای نه چندان دور صاحب خانه کند.

 

سید محمود فاطمی عقدا با تاکید بر اینکه  مردم از دولت‌ها انتظار دارند با سیاست‌‎گذاری درست منجر به «تقویت ارزش پول ملی» شوند، گفت: اگر نگاه مثبتی به آینده اقتصاد کشور داشته باشیم می توان گفت که طرح خانه دار کردن کودکان و نوجوانان برای آینده فرزندان ما طرح بسیار خوبی است. به عبارتی می تواند صندوق پس اندازی برای آینده کودکان ایرانی نیز به شمار رود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: