صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۳:۳۸ - ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - 2021 October 14
کد خبر: ۱۰۵۴۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

تاریخ بازی پرسپولیس و الهلال لیگ قهرمانان آسیا

تاریخ بازی پرسپولیس و الهلال در جریان لیگ قهرمانان آسیا شنبه ۲۴ مهر اعلام شده است.

به گزارش راهبرد معاصر تاریخ بازی پرسپولیس و الهلال در جریان  لیگ قهرمانان آسیا شنبه ۲۴ مهر اعلام شده است. این بازی در ساعت 21 و 30 دقیقه روز شنبه در ورزشگاه پرنس فیصل شهر ریاض برگزار می‌شود.پرسپولیسی ها امروز پس از یک روز تاخیر عازم عربستان شدند. 

 

 

 

تاریخ بازی پرسپولیس و الهلال

 پرسپولیس در مرحله بعدی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا باید به مصاف الهلال برود. این بازی که قرار است به میزبانی عربستانی ها و در ریاض برگزار شود روز شنبه ۲۴ مهر و از ساعت ۲۱.۳۰ به وقت تهران برگزار می شود.

پرسپولیسی ها در شرایطی به دیدار رقیب قدرتمندشان می روند که عربستانی ها پیش از این موفق شده اند در رایزنی با کنفدراسیون فوتبال آسیا، میزبانی متمرکز این مرحله از رقابت ها تا فینال را به دست بیاورند. یعنی اگر پرسپولیس از سد الهلال عبور کند باز هم باید در عربستان برای انجام دیدار نیمه نهایی به میدان برود. شاگردان گل محمدی در صورت رسیدن به فینال آسیا هم یکبار دیگر باید به عربستان بروند و بازی کنند.

دیدار تیم های الهلال عربستان و پرسپولیس با حضور تماشاگران خواهد بود و قرار شده ۶۰ درصد گنجایش ورزشگاه یعنی قریب به ۱۴ هزار نفر تماشاگر در ورزشگاه حاضر شوند. از این تعداد ۷ هزار صندلی سهم پرسپولیسی ها است که به دلیل عدم حضور تماشاگران ایرانی در ریاض، خالی خواهد ماند.

 

 

ترکیب احتمالی پرسپولیس برابر الهلال

پرسپولیس خود را آماده بازی حساس برابر الهلال می کند.

سرخ پوشان پایتخت باید در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شنبه هفته آینده در عربستان به مصاف تیم قدرتمند الهلال بروند.

پرسپولیس خوشبختانه در این بازی غایب و یا مصدوم سرشناسی ندارد و همه بازیکنان اصلی آماده هستند البته این احتمال زیاد است که وحید امیری به خاطر خستگی حضور در تیم ملی در ترکیب اصلی قرار نگیرد و این باعث می شود تا احسان پهلوان به ترکیب اصلی برگردد.

پیش بینی می شود که سرخ پوشان در این دیدار حساس با ترکیب زیر به میدان بروند:

حامد لک، سید جلال حسینی، فرشاد فرجی، سیامک نعمتی، سعید آقایی، میلاد سرلک، رضا اسدی، احسان پهلوان، مهدی ترابی، امید عالیشاه و عیسی آل کثیر.

البته این بستگی به آماده نبودن وحید امیری دارد و اگر این بازیکن اعلام آمادگی کند بعید نیست که پهلوان دوباره نیمکت نشین شود و عالیشاه هم یک خط به عقب برگردد اما بعید است که یحیی به امیری خسته آن هم در این بازی حساس بازی دهد.

اقدام عجیب الهلال پیش از بازی با پرسپولیس

 تیم‌های پرسپولیس و الهلال عربستان باید روز شنبه در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم بروند تا تکلیف تیم صعود کننده به نیمه نهایی را مشخص کنند. در این بین پرسپولیسی‌ها تمرینات را پشت در‌های بسته برده اند و الهلالی‌ها هم چالش عجیبی را برای گیج کردن پرسپولیس درنظر گرفته اند.

به گزارش فرارو، در واقع رسانه‌های نزدیک به الهلال، از روزی که این تیم توانسته استقلال، دیگر نماینده ایران، را از لیگ قهرمانان آسیا حذف کند و رقیب پرسپولیس شود، تا همین الان، مدام خبری را مبنی بر مصدومیت یکی از مهره‌های کلیدی این تیم عربستانی منتشر کرده اند. به طوری که تا ۴ روز پیش، با احتساب اخباری که رسانه‌های عربستانی منتشر کرده بودند ۷ مهره کلیدی الهلال توان بازی کردن برابر پرسپولیس را نداشتند!

این موضوع در شرایطی تبدیل به یک بلوف کاملا روشن شده که پرسپولیسی‌ها و در راس آن، اعضای کادر فنی مدام از این می‌گفتند که فریب این اخبار را نمی‌خورند و تیمشان را برای یک الهلال کاملا آماده مهیا می‌کنند. نهایتا، اما در دو سه روز اخیر رفته رفته رسانه‌های عربستانی بازیکنانی که را مصدوم جلوه داده بودند در تمرینات این تیم نشان دادند تا مشخص شود الهلالی‌ها بیش از آنکه درباره مصدومیت بازیکنانشان اخبار درست را منتشر کنند برای سردرگم کردن پرسپولیس بلوف زده اند.

شاید این اقدام مسئولان عربستانی پاسخی به جنگ روانی پرسپولیس باشد که یحیی آن را مخفی کرده و کسی دقیقا نمی‌داند قرار است در دیدار پیش رو با چه سیستم و ترکیبی به ویژه در خط حمله به میدان برود. هرچند که البته الهلالی‌ها چندان در این زمینه خوب عمل نکرده اند و همین امروز صبح حمید مطهری، مربی پرسپولیس، پیش از سفر به عربستان از این گفته که از مدت‌ها قبل می‌دانسته اند الهلالی‌ها بلوف می‌زنند و مصدومی ندارند.

 
 
 

تجدیدقوای الهلال برای بازی با پرسپولیس چقدر هزینه داشته است؟

 

باشگاه الهلال عربستان پرطرفدارترین تیم باشگاه سعودی قرار است شنبه پیش رو میزبان پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا باشد.

تیم متمول سعودی با بیش از 9 میلیون دنبال کننده در صفحه رسمی توئیترش پرهوادارترین تیم باشگاهی آسیا نیز به شمار می آید.

الهلال در گام نخست در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا موفق شد استقلال را با نتیجه 2 بر صفر شکست دهد و در این مرحله رقیب پرسپولیس شد.

* خرید 2 لژیونر سرشناس

- ماتئوس پریرا (بمب نقل و انتقالات تابستانی لیگ عربستان)

پریرا ستاره برزیلی وست برومویچ انگلیس خرید جنجالی و گران قیمت الهلال در تابستان بود تا خط میانی اش را تقویت کند. باشگاه متمول شهر ریاض برای خرید این بازیکن تواتمند از لیگ برتر انگلیس  18 میلیون یورو(560 میلیارد تومان) هزینه کرد.

پریرا در فصل گذشته در لیگ برتر انگلیس برای وست برومویچ 33 بازی انجام داد و 11 گل به ثمر رساند. ستاره 23 ساله برزیلی با پیشنهاد وسوسه کننده الهلالی ها راضی شد تا بهترین لیگ فوتبال دنیا را ترک کند و به لیگ عربستان بیاید.

- موسی مارگا (همبازی طارمی در پورتو)

مارگا مهاجم مالیایی و عضو باشگاه پورتو پرتغال دومین خرید جنجالی و پرسرو صدای آبی های ریاض در تابستان بود. مارگا همبازی مهدی طارمی ستاره تیم ملی کشورمان در پورتو بود که بعد از اتمام قراردادش به عنوان بازیکن آزاد راهی الهلال شد.

مسئولان باشگاه الهلال برای کسب رضایت این ستاره پورتو برای آمدن به ریاض هم هزینه زیادی کردند. الهلال دستمزد سالیانه 5 میلیون یورو برای مارگا درنظر گرفت تا در نهایت این ستاره حاضر شد از لیگ برتر پرتغال به لیگ عربستان بیاید. قرارداد مارگا با الهلال 3 ساله است و در نتیجه سعودی ها 15 میلیون یورو(465 میلیارد تومان) هم برای جذب این بازیکن هزینه کردند.

* 3 خرید داخلی

- حمد الیامی (مدافع راست آینده دار)

از خریدهای بارز داخلی الهلال در تابستان برای تجدیدقوای خط دفاعش حمد الیامی مدافع راست 22 ساله عربستانی بود. این بازیکن سابقه بازی در تیم ملی جوانان و المپیک سعودی را دارد.

این بازیکن جوان و آینده دار به صورت رایگان از القادسیه به الهلال آمد ولی با قراردادی 4 ساله و دستمزد سالیانه 5 میلیون ریال سعودی( 40 میلیارد تومان) عضو این تیم شد.

- خلیفه الدوسری (مدافع میانی آینده دار)

دومین خرید داخلی باشگاه الهلال عربستان الدوسری مدافع میانی تیم القادسیه بود که با درخشش به همراه تیم ملی امید عربستان در مسابقات المپیک 2020 توکیو در نهایت راهی الهلال شد.

الهلال برای خرید این بازیکن 8 میلیون ریال سعودی( 64 میلیارد تومان) به باشگاه القادسیه پرداخت کرد.

- صهیب الزید (هافبک 17 ساله)

آخرین خرید داخلی الهلال الزید 17 ساله از باشگاه العروبه بود. این بازیکن البته برای تیم دوم الهلال خریداری شد و در آینده به تیم اصلی اضافه خواهد شد.

مجموع ریخت و پاش تابستانی الهلال برای تجدید قوای تیمش مبلغی بیش از هزار و 130 میلیارد تومان بوده است که چندبرابر بودجه سالیانه پرسپولیس است.

دیدار شاگردان گل محمدی با الهلال شنبه ساعت 21:30 در ورزشگاه فیصل بن فهد ریاض برگزار می شود.

 

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امین
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
چرا لگو پرسپولیس کبیر را بدون ستاره گذاشتی ادمین