صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - 2021 October 19
کد خبر: ۱۰۵۹۹۶
در پی اقبال به سریال پربیننده نتفلیکس؛

پیامدهای اجتماعی بازی مرکب بر روان دانش‌آموزان

دیلی میل می‌نویسد: مدارس ابتدایی در آمریکا، استرالیا، آسیا و اروپا هشدارهایی را در مورد سریال بازی مرکب به والدین داده‌اند و از والدین خواسته‌اند مطمئن شوند فرزندانشان این فیلم را تماشا نمی‌کنند. این سریال کره جنوبی "خشونت و وحشت شدید" را با حضور گروه بزرگسالانی که با بازی ترسناک مرگ و زندگی روبرو شده اند، نشان می‌دهد

 

به گزارش راهبرد معاصر؛ طبیعتا نادیده گرفتن محبوبیت سریال بازی مرکب سخت است. بازی مرکب یک داستان منحصر به فرد است که به سرعت جای پای خود را به عنوان پربیننده‌ترین فیلم نتفلیکس در تمام دوران محکم کرده است. البته، دلیل محبوبیت این سریال ترکیبی از فتنه، ترس و رمز و راز است اما نکته مهم این است که این سریال برای رده سنی کودکان نیست. حتی با وجود رتبه بندی TV-MA در بین برنامه‌ها، کودکان از این سریال در زمین بازی در مدارس تقلید می‌کنند و حالا معلمان را مجبور کرده‌اند که به والدین درباره تماشای این سریال هشدار دهند.


دیلی میل می‌نویسد: مدارس ابتدایی در آمریکا، استرالیا، آسیا و اروپا هشدارهایی را در مورد سریال بازی مرکب به والدین داده‌اند و از والدین خواسته‌اند مطمئن شوند فرزندانشان این فیلم را تماشا نمی‌کنند. این سریال کره جنوبی "خشونت و وحشت شدید" را با حضور گروه بزرگسالانی که با بازی ترسناک مرگ و زندگی روبرو شده اند، نشان می‌دهد که نمایش جالبی برای بزرگسالان به حساب می‌آید و مفاهیم دیگری جز خشونت ناشی از شوک در پشت آن وجود دارد اما این مساله نباید باعث شود که دانش‌آموزان هم آن را تماشا کنند.


هشدار برای والدین از خانه به مدرسه

بی بی سی گزارش می‌دهد که در انگلستان نامه‌هایی برای والدین به خانه‌هایشان ارسال شده که از والدین می‌خواهد قبل از اینکه به فرزندان خود اجازه دهند بازی مرکب را تماشا کنند، دوباره کمی تامل کنند چرا که تماشای این سریال پیامدهایی برایشان در مدرسه دارد. گرت نیکولز، مدیر دبستان سر فرانسیس هیل در انگلیس می‌گوید: «گروه کوچکی از دانش آموزان مدرسه ما که حدودا شش ساله هستند، در مورد این سریال صحبت می‌کردند و حتی صحنه‌هایی از آن را دوباره اجرا می‌کردند.


نیکولز ادامه داد: «اگرچه برخی از بازی‌هایی که به تصویر کشیده می‌شود به عنوان اقتباسی از بازی‌های سنتی زمین بازی در نظر گرفته می‌شود اما پیامدهای خشونت آمیز این فیلم برای مخاطبان جوان‌تر مناسب نیست.


دبستان جان برامستون در اسکس انگلستان هم گزارش داد که بچه‌ها صحنه‌های بازی مرکب را بازی می‌کنند، برای همین هم برای والدین یادداشتی ارسال کرد. به گزارش ایندیپندنت، در این یادداشت آمده: «کودکانی که این فیلم را تماشا می‌کنند در معرض صحنه‌های تصویری با خشونت خیلی زیاد قرار می‌گیرند و متأسفانه کودکان این رفتار را در زمین بازی انجام می‌دهند که قابل تحمل نیست.»


کودکان، زبان خشونت و پرخاش را راحت یاد می‌گیرند

اوایل ماه جاری، مدرسه‌ای در بلژیک از طریق رسانه‌های اجتماعی هشدار خود را به والدین ارسال کرد. در این اطلاعیه آمده بود که دانش آموزان یک مرکز آموزشی در زمین بازی در حال بازی صحنه‌های این فیلم بودند که بعد از باخت یکی، تیم مقابل شروع به مشت زنی بازنده کرد. مسئولین این مدرسه در فیس بوک نوشتند: «ما هوشیار هستیم تا این بازی ناسالم و خطرناک را کنترل کنیم.ما به حمایت و همکاری شما متکی هستیم تا آگاهی خود را از پیامدهایی که ممکن است تماشای این فیلم و انحام این بازی‌ها به دنبال داشته باشد، بیشتر کنیم.


به گزارش سیدنی مورننیگ هرالد، لیندا ویکام، مدیر مدرسه دولتی دولویچ هیل به والدین هشدار داده و از آنها خواسته تا تنظیمات نتفلیکس خود را تغییر دهند تا مطمئن شوند که بچه‌ها سریال را در خانه نمی‌بینند. ویکام می‌گوید: «کودکان، زبان خشونت آمیز و رفتارهای پرخاشگرانه را به ویژه در خارج از محدوده خانه و در فضای وسیع‌تر از یک زمین بازی مدرسه، به راحتی تقلید می‌کنند.»

 

والدین هم در شبکه‌های اجتماعی هشدارهای مشابهی را که از مدارس فرزندانشان گرفته‌اند به اشتراک می‌گذارند. بعضی از والدین تصور می‌کنند که این سریال در مدرسه به مشکل تبدیل شده است. بعضی هم دوست ندارند کسی به آنها بگوید که می‌توانند یا نمی توانند به فرزندانشان اجازه دهند این سریال را در خانه تماشا کنند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: