صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۰:۲۴
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - 2018 November 29
کد خبر: ۱۰۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

گام مهم عربستان برای خرید سامانه دفاع موشکی تاد از آمریکا

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد عربستان سیستم دفاع موشکی تاد را به ارزش 15 میلیارد دلار از شرکت لاکهید مارتین خریداری خواهد کرد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد عربستان سیستم دفاع موشکی تاد را به ارزش 15 میلیارد دلار از شرکت لاکهید مارتین خریداری خواهد کرد.


این اعلام بعد از لابی گری شدید دولت برای بستن این قرارداد صورت گرفت که شامل تماسی شخصی میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و ملک سلمان، پادشاه عربستان بود.


مقامات عربستان و آمریکا روز دوشنبه پیشنهادنامه های مربوطه و اسناد پذیرش را امضا کردند و به این ترتیب، مفاد مربوط به خرید 44 پرتابگر موشک تاد و تجهیزات مربوط به آن نهایی شد.


دولت ترامپ و صنعت دفاعی این کشور در هفته های اخیر در میانه نگرانی ها از نقش مقامات عربستان در مرگ جمال خاشقچی، روزنامه نگار منتقد سعودی، برای حفظ چند معامله از میان بسته تسلیحاتی 110 میلیارد دلاری عربستان این توافق را نهایی کردند. توافق موشک تاد از دسامبر 2016 در حال بررسی بوده و اکنون کامل شده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
صادق
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
سامانه موشکی ثاد متحرک سریع جابجای می شود وزن هرموشک حدود۹۰۰ کیلو وبرد هوای ۲۰۰ کیلو متر اهداف مورد نظر بالای قلاف جوی وزیر غلاف جوی می تواند اصابت کند از بهترین سامانه موشکی دنیا فقط امریک دارد میتوند ۱۰۰۰ کیلو منطقه پوشش بد ترامپ دروغگو واروپا دروغتر از ترامپ بخاطر قاشقچی نمیدن