صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۴:۱۳
  • چهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۱
  • Wednesday 14 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - 2021 October 23
کد خبر: ۱۰۶۵۰۳

جزییات دوركاري مادران شاغل در شرایط كرونایی

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در یک برنامه‌ تلویزونی از ادامه دورکاری مادران شاغل خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر، حالا تقریبا یک سال می‌شود که کرونا در ایران است و شاید به این زودی‌ها خیال رفتن نداشته باشد. کرونا تأثیرات مستقیمی روی نحوه زندگی‌کردن و معاشرت‌های ما داشته و حتی نوع کارکردن ما را تغییر داده است. حالا بخش عمده‌ای از مشاغل از داخل هدایت می‌شوند. کمپانی‌های مهمی در جهان مثل توییتر تصمیم گرفته‌اند دورکاری را برای همیشه ادامه دهند.

ولی با واکسینه شدن بیشتر افراد کشور و برای از سرگیری روال عادی زندگی، رئیس جمهور بر حضور منظم کارکنان در ادارات دستور دادند و به این منظور بسیاری از مسؤولین و مدیران ارشد، اقدام به دستور لغو دورکاری نموده و در این میان مادران دارای فرزند خردسال زیر ۶ سال نادیده گرفته شده‌اند و در این وضعیت کرونا که نه کودک واکسینه است و نه می‌تواند چندین ساعت در مهد ماسک بزند. لغو دورکاری مادران بسیار سخت و پراسترس است

اما همچنان جای امید هست و براساس بخشنامه شماره 3971 مورخ 99.03.27 با موضوع ابلاغ شرایط دورکاری اعضای دارای بیماری زمینه‌ای، نقص ایمنی و شرایط خاص مصوب ستاد پیشگیری و کنترل شیوع عفونت‌های نوپدید (کروناویروس)، واحدهای سازمانی می‌توانند برای بانوان شاغل دارای فرزند زیر سه سال همچنان از امکان دورکاری استفاده نمایند.

همچنین معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، از ادامه دورکاری مادران شاغل دارای فرزند کمتر از شش سال و دبستانی خبر داد و در این خصوص عنوان کرد: بحث بانوانی که در ایام کرونا به صورت دورکاری به شغل خود ادامه داده و به بحث بچه‌ها و فرزندان به ویژه فرزندان کوچک‌شان که در منزل هستند رسیدگی می‌کردند، در هیات دولت مطرح شد.

انسیه خزعلی که در یک برنامه‌ تلویزونی سخن می‌گفت، ادامه داد: با توجه به نیاز فرزندان زیر شش سال و مقطع ابتدایی به در کنار مادر بودن و با توجه به تعطیلی مهدهای کودک، بنا شد بحث دورکاری برای این خانم‌ها ادامه پیدا کند و بخشنامه‌ای که در ارتباط با حضور تمام وقت ابلاغ شده در مورد خانم‌هایی که فرزند دبستانی و زیر شش سال دارند، استثناء است و اگر بخواهند می‌توانند از این مزیت استفاده کنند./ایسنا

 
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: