صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - 2021 October 26
کد خبر: ۱۰۶۷۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

نظر ٣ كارشناس درباره پنالتى مشكوك و گل دوم ديدار ذوب آهن - استقلال

كارشناس داوری فوتبال کشورمان اعتقاد دارد، دیدار تیم‌های ذوب‌آهن و استقلال صحنه خاصی نداشته است.

به گزارش راهبرد معاصر؛  محمد فنایی  درباره قضاوت حسن اکرمی در دیدار ذوب‌آهن و استقلال که با پیروزی 2 بر صفر آبی‌پوشان به پایان رسید، اظهار داشت: بازی صحنه خاصی نداشت. ما در نظارت‌های خودمان سه سطح داریم، بازی خیلی سخت، سخت و آسان. به نظرم این بازی از نوع آسان بود و صحنه خاصی نداشت. یعنی گره‌ای در بازی ایجاد نشد که داور بخواهد بازش کند.


وی ادامه داد: در دقیقه 75 بازیکن ذوب‌آهن تکلی زد که داور کارت زرد نشان داد. به نظرم اگر داور سخت‌گیرانه عمل می‌کرد می‌توانست حتی در این صحنه کارت قرمز هم بدهد، ولی معمولاً داورها بازی را کنترل می‌کنند و حداقل جریمه را در نظر می‌گیرند. خود من هم اگر در این صحنه داور بودم همان کارت زرد را می‌دادم.


کارشناس داوری کشورمان در مورد اعتراض کادر فنی ذوب‌آهن در دقیقه 85 و اعتقاد آنها به برخورد توپ به دست محمد دانشگر، گفت: به هیچ وجه این صحنه پنالتی نبود و توپ به سینه بازیکن استقلال برخورد کرد.

 

تورج حق‌وردی نيز معتقد است داوری دیدار ذوب‌آهن و استقلال بدون اشتباه بود.


تورج حق‌وردی، کارشناس داوری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره قضاوت حسن اکرمی در دیدار ذوب‌آهن و استقلال گفت: حسن اکرمی قضاوت خوبی داشت و کمی هم خوش‌شانس بود که اتفاق مهمی نه در طول بازی و نه در محوطه‌های جریمه افتاد.


وی ادامه داد: او دوندگی خوبی داشت، در تصمیم‌گیری ها خوب عمل کرد و در صحنه‌ها به موقع حاضر بود. اتفاق خاصی در بازی رخ نداد و بازی صحنه خاصی نداشت و اتفاقی نیافتاد.

 

همچنين نوذر رودنیل در گفت‌وگو با فارس در مورد نحوه قضاوت حسن اکرمی در بازی ذوب‌آهن و استقلال اظهار داشت: با توجه به حساسیت زیاد بازی و درگیری‌های زیادی که در این مسابقه رخ داد داور با دوندگی‌های زیاد و جاگیری‌های مناسب توانست قضاوت بسیار خوبی را انجام دهد. در نیمه اول فقط کمک داور در دقیقه 45 اعلام آفساید مهاجم استقلال عجله کرد و اشتباه دیگری از تیم داوری در این نیمه رخ نداد. با توجه به مصدومیت حسینی دروازه‌بان استقلال هم محاسبه 6 دقیقه وقت اضافه در نیمه اول کاملاً درست بود.


وی افزود: در نیمه دوم در دقیقه 70 مهدی تارتار به داور به خاطر یک خطا به شدت اعتراض کرد در حالیکه تصمیم داور کاملاً صحیح بود و اعتراض شدید تارتار کاملا بی‌مورد بود و داور باید به او کارت زرد نشان می‌داد.


رودنیل با اشاره به صحنه مشکوک پنالتی در محوطه جریمه استقلال گفت: در دقیقه 88 مسابقه مدافع استقلال هیچگونه خطای پنالتی مرتکب نشد و توپ به شکم او برخورد کرد و تصمیم داور برای ادامه بازی کاملاً درست بود. گل دوم استقلال هم که در دقیقه 94+1 به ثمر رسید روی کار بسیار خوب کمک داور اول انجام شد و محاسبه 5 دقیقه وقت اضافه برای نیمه دوم هم کاملاً صحیح بود.


وی با اشاره به یک اتفاق عجیب در این بازی عنوان کرد: پرچم کرنر راست استقلال که در تصاویر تلویزیون سمت چپ مشاهده می‌شد بر روی زمین خوابیده بود در حالیکه پرچم کرنر باید صاف و ایستاده باشد زیرا تعیین کننده ضربات کرنر و اوت است اما نه داور و نه هیچکدام از مقامات رسمی مسابقه متوجه این اشکال در زمین نشدند./تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
بله تصمیمات درست بود عجیب است که هیچیک از کارشناسات محترم به خطای عمدی غفوریان اشاره نکردتد که کمترین جریمه اش اخراج بود