صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۱۹ - ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - 2021 October 28
کد خبر: ۱۰۷۱۹۵
مشارکت ایران خودرو

طرح مشارکت در تولید ایران خودرو چیست؟

طرح مشارکت در تولید ایران خودرو ویژه آبان 1400 از امروز آغاز شده و ثبت نام ایران خودرو به مدت 39 روز ادامه دارد.

به گزارش راهبرد معاصر، طرح مشارکت در تولید ایران خودرو برای 6 محصول دناپلاس توربوشارژ دستی و اتوماتیک،‌ تارا دستی، پژو ۲۰۷ دستی با سقف شیشه‌ای، رانا پلاس و سورن پلاس  از پنجشنبه 6 آبان کلید خورد. برخی از مخاطبان راهبرد معاصر پرسیده اند مشارکت در تولید ایران خودرو چیست و چه تفاوتی با فروش فورش و پیش فروش دارد.

 

تفاوت طرح مشارکت ایران خودرو با پیش فروش خودرو

در طرح مشارکت در تولید ایران خودرو که اعلام شده است افراد در صورت پذیرفته شده در قرعه کشی نیمی از قیمت کارخانه خودرو را امروز می پردازند و 14 ماه دیگر در زمان سررسید، خودرو خود را تحویل می گیرند. تا اینجا کاملا شبیه پیش فروش های قبلی ایران خودرو بود که یک ساله خودرو را تحویل می دادند.

 

تفاوت طرح جدید در آن است که در زمان تحویل خودرو، مشتری سند نهایی را دریافت خواهد کرد و سند در رهن باقی نمی ماند و امکان فروش فوری آن وجود دارد.

 

 

دلیل اجرای طرح مشارکت ایران خودرو

آن طور که برخی گفته اند با افزایش تولید خودروهای داخلی از سال آینده بساط ثبت نام و قرعه کشی برچیده خواهد شد و همه افراد این امکان را دارند در صورت نیاز خودروی مورد نظرشان را از نمایندگی ها خریداری کنند. به همین دلیل در طرح جدید ایران خودرو با پیش بینی این موضوع شرح رهن سند خودرو را برداشته و طرخ مشارکت رد تولید را راه اندازی کرده است.

 

 

تفاوت طرح مشارکت ایران خودرو با فروش فوری خودرو

در فروش فوری که تا کنون برگزار شده خودروهای ایران خودرو با مهلت سه ماهه به مشتری تحویل شده اما سند آن به مدت یک سال در رهن باقی می ماند اما در طرح مشارکت در تولید سند خودرو در رهن قرار نخواهد گرفت.

 

 

سود بانکی در طرح مشارکت در تولید ایران خودرو

سود بانکی در طرح مشارکت در تولید 6 و 7 درصد پیش بینی شده که مشابه طرح پیش فروش قبلی است و تغییری مشاهده نمی شود.

سود / موعد تحويل   آذر 1401 دي 1401
سود مشاركت  %6 % 7
سود انصراف  %3 % 4
مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: