صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۷:۴۵
  • پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
  • Thursday 11 August 2022
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۶ - ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - 2021 October 31
کد خبر: ۱۰۷۶۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

کدام گروه از فرهنگیان باید مشمول رتبه بندی معلمان شوند؟

یک نماینده مجلس معتقد است:فرهنگیانی باید مشمول رتبه بندی معلمان شوند که پست سازمانی معلمی دارند و به عنوان معلم استخدام شده‌اند.

به گزارش راهبرد معاصر سید غنی نظری ‌خانقاه اظهار داشت: رتبه‌بندی یکی از مطالبات جدی فرهنگیان محسوب می‌شود، به طوری که نمایندگان نسبت به وضعیت معیشت معلمان بی‌تفاوت نخواهند بود و در راستای حل مشکلات معیشتی معلمان گام‌های اساسی برمی‌دارند.

وی بیان کرد: با حل مشکلات معیشتی معلمان کیفیت آموزش در کشور بالا می‌رود و نگاه به شغل شریف معلمی تغییر می‌کند قطعاً افراد زیادی از نخبگان کشور علاقه‌مند به حوزه تدریس می‌شوند و در گذشته به دلیل وضعیت اقتصادی این قشر از جامعه رغبت برای کار در بقیه دستگاه‌های اجرایی کشور بیشتر بود.نظری‌خانقاه گفت: بقیه افراد شاغل در دستگاه‌های اجرایی کشور علاوه بر دریافت حقوق پایه، حق ماموریت، پاداش و بن کالا دریافت می کنند، اما کارکنان آموزش و پرورش از این مزایا تا حدودی محروم هستند.

وی وضعیت کارکنان حوزه بهداشت در کشور را مطلوب دانست و گفت: مشکل بخش سلامت کشور تا حدودی حل شده در بخش فرهنگ هم باید با تصویب لایحه رتبه بندی معلمان مشکلات آنها حل شود، البته ارزش معنوی، پاداش معلمان است زیرا معلمی شغل نیست هنر است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم با اشاره به جایگاه معلمان در بحث رتبه‌بندی افزود: تفاوت‌هایی از نظر حقوق و مزایا میان افرادی که دارای مدرک کارشناسی ارشد و سابقه طولانی تدریس با افرادی که به تازگی فارغ التحصیل شده و به امر مقدس تعلیم مشغول است وجود دارد و این قانون جدید به نوعی آموزش را مهندسی می‌کند.

نظری‌خانقاه افزود: در روند بررسی لایحه رتبه بندی باید از حرکت‌های پوپولیستی خودداری کنیم و نباید همه افراد مشمول این لایحه شوند رتبه‌بندی باید شامل کسانی شود که پست سازمانی معلمی دارند و به عنوان معلم استخدام شده‌اند.

وی افزود: اگر بهره‌وری و کارآیی در حیطه آموزش بالا رود قطعا مشکلات حوزه تعلیم و تربیت در کشور حل خواهد شد و می‌توان شاهد پیشرفت‌های خوبی در کیفیت آموزش کشور باشیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم با بیان اینکه آموزش و پرورش در کشور از لحاظ ساختاری مشکلات چندانی ندارد، گفت: آموزش در کشور تک بعدی نیست./تسنیم

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
معلم
۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
فعلا از سروتهش بزنین تا میتونین مامعلمان چقدر بدبختیم که گرفتار شما مسئولین شدیم که شماها باید برامون تصمیم بگیرید ای خاک بر سرماها خاک