صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - 2021 November 06
کد خبر: ۱۰۸۳۶۶
تعداد نظرات: ۲ نظر

شکایت وزارت نفت از خبرنگار افشاگر+ عکس

درپی انتشار نامه مربوط به حقوق مدیرکل دفتر وزیر نفت، این وزارتخانه از عاطفه اسماعیلی، خبرنگار خوزستانی و دو فرد دیگر به اتهام انتشار اسناد محرمانه شکایت کرد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ درپی انتشار نامه مربوط به حقوق مدیرکل دفتر وزیر نفت، این وزارتخانه از عاطفه اسماعیلی، خبرنگار خوزستانی و دو فرد دیگر به اتهام انتشار اسناد محرمانه شکایت کرد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
پارسا
۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
زمان رانت و فساد زنگنه کجا بود؟
منوچهر سدری
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
با سلام و عرض ادب و احترام ،
بر طبق قانون دسترسی آزاد به اطلاعات ، تمامی سازمان‌ها موظف هستند اطلاعات غیرمحرمانه را در اختیار ارباب رجوع قرار دهند . اما متأسفانه هنوز فرهنگ این کار در ادارات ایجاد نشده و این امر ، خلاف قانون مصوب مجلس است.
در خصوص محرمانه بودن نامه‌های بین سازمانی نیز باید گفت: اسناد محرمانه در قانون تعریف شده است؛ اسناد محرمانه اسنادی است که اطلاعات شخصی افراد را افشا می‌کند در صورتی که اطلاعات اداری،‌ افراد مثل استخدام ، اعطای پایه ها سازمانی و ... اطلاعات شخصی نیست و باید در اختیار همه قرار بگیرد. محرمانه تلقی کردن نامه‌های اداری بخصوص آنها که در فرآیند آن بی عدالتی و فسادی نهفته است خلاف قانون است .اما متأسفانه این کار خلاف بخصوص در امور رانتی به وفور در سازمانها بویژه وزارت نفت ، انجام شده و دستگاه‌های نظارتی نیز نظارت لازم را انجام نمیدهند.
زعمای دولت های پیشین و دولت انقلابی بر روی برخی از نامه‌ها، مهر سری می‌زنند و نامه‌های معمولی دستگاه‌ها را محرمانه می‌نامند؛ اینها تخلف است و باید سیستم‌های نظارتی و کمیسیون تخلفات اداری سازمان ها و شرکتهای نفتی این موضوع را با جدیت پیگیری کنند.
مثل همیشه جای ظالم و مظلوم
عوض شد .
همان شاه بیدادگر در جهان
نکوهیده باشد به نزد مهان
به گیتی بماند از او نام بد
همان پیش یزدان سرانجام بد
فرازی از سخنان جناب آقای رییسی در زمان ریاست قوه قضاییه :
رئیس دستگاه قضا تأکید کرد: امروز هم اگر کسی مدعی است که از بروز فسادی اطلاع دارد حتما آن را اعلام کند، دستگاه قضایی مصمم و با اراده جدی آن را پیگیری خواهد کرد و فضای دمیدن به فساد به فضای مبارزه با فساد تبدیل شده است.
منوچهرسدری : وزارت نفت