صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۳۷ - ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - 2021 November 06
کد خبر: ۱۰۸۴۰۱

جزئیات بیمه تامین اجتماعی زنان خانه دار و دختران+ سایت ثبت نام و مبلغ بیمه

بنا بر اعلام سازمان تأمین اجتماعی بیمه شدن زنان خانه‌دار و دختران مجرد در سازمان تامین اجتماعی امکان پذیر شد متقاضیان ثبت نام بیمه تامین اجتماعی جهت اطلاع از شرایط سنی بیمه زنان خانه دار و دختران مجرد تا مبلغ واریزی برای بیمه شدن در سازمان تامین اجتماعی و جزئیات دقیق بیمه زنان خانه دار و دختران مجرد در راهبرد معاصر بخوانید.

به گزارش راهبرد معاصر؛ در هفته گذشته سازمان تامین اجتماعی خبر از ایجاد امکان بیمه شدن برای زنان خانه دار و دختران مجرد داد که در این طرح زنان خانه دار و زنان و دختران مجرد بالای 18 سال می توانند از طرح حهای حمایتی سازمان تامین اجتماعی برخوردار شوند در ادامه این خبر جزئیات و شرایط بیمه شدن زنان خانه دار و دختران مجرد را به همراه سایت ثبت نام بیمه تامین اجتماعی خواهیم آورد.

 

سازمان تأمین اجتماعی، جزئیات بیمه شدن زنان خانه‌دار و دختران مجرد را اعلام کرد.


بیمه زنان خانه‌دار از جمله حمایت‏هایی است که به آسانی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به زنان ارائه می‌شود و فرآیند ورود به جمع بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی بر اساس این قانون به سادگی انجام می‌شود.

 

شرایط سنی  و مشمولین بیمه تامین اجتماعی زنان خانه دار و دختران مجرد

مشمولین این قانون تمامی زنان 18 تا 50 ساله هستند و درباره افراد بالای 50 سال نیز میزان سابقه بیمه‌پردازی قبلی به حداکثر سن موردنظر اضافه می‌شود. از دیگر ویژگی‌های خاص بیمه زنان خانه‌دار امکان انتخاب نرخ پرداخت حق‌بیمه و دستمزد مبنای پرداخت حق‌بیمه است.

 

مهدی شکوری، مدیر کل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی گفت:  مراد و مقصود این نوع بیمه، تمامی زنان و دختران کشور است که در رده سنی بین 18 سال تمام تا 50 سال تمام قرار دارند و بدون هرگونه سابقه حق بیمه قبلی می توانند از حمایت های تامین اجتماعی شامل بازنشستگی، ازکارافتادگی، بازماندگی و خدمات درمانی برخوردار شوند.

 

مبلغ بیمه تامین اجتماعی زنان خانه دار

نرخ پرداخت حق‌بیمه زنان خانه‌دار برای برخورداری از حمایت‌های بازنشستگی 12 درصد؛ بازنشستگی و فوت(پرداخت مستمری به بازماندگان واجد شرایط) 14 درصد و بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی 18 درصد است و انتخاب دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه مطابق جدول ذیل صورت می پذیرد.

 

 برای سال جاری اگر نرخ 12 درصد انتخاب شود حدود 318 هزار تومان باید پرداخت شود. در صورتی که 14 درصد انتخاب شود 372 هزار و با انتخاب 18 درصد باید 478 هزار تومان پرداخت کند.

 

 

شایان ذکر است در مواردی که دستمزد انتخابی متقاضی بالاتر از حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار باشد، ضریب دستمزد انتخابی نسبت به حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار همواره در سنوات آتی رعایت می‏‌شود.

 

انتخابی بودن استفاده از خدمات درمانی از دیگر مزایای طرح بیمه زنان خانه‌دار است. به عبارت دیگر در صورتی که زنان متقاضی استفاده از این نوع بیمه تحت تکفل پدر، مادر یا همسر خود بوده و از این طریق از مزایای درمانی سازمان تأمین اجتماعی برخوردار باشند، نیازی به پرداخت حق سرانه درمان نیست و در غیر این صورت می‌توانند با پرداخت حق سرانه درمان مصوب از خدمات درمانی مراکز ملکی و همچنین طرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی نیز برخوردار شوند.

 

سامانه ثبت نام بیمه تامین اجتماعی زنان خانه دار و دختران بالای 18 سال

متقاضیان می توانند بدون مراجعه حضوری به شعب تأمین اجتماعی و با ورود به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به آدرس اینترنتی www.es.tamin.ir نسبت به انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه اقدام کنند.

 

جزییات دقیق بیمه زنان و دختران خانه دار

 جایگاه تامین اجتماعی برای بیمه زنان خانه دار همانند جایگاه شاغلین در کشور است. بیمه شدگان اجباری با پرداخت حق بیمه توسط کارفرمایان بیمه می شوند اما بیمه شدگان با ماهیت اختیاری از جمله متقاضیان بیمه زنان و دختران راساً مبادرت به بیمه پردازی می نمایند. تامین امنیت اقتصادی زنان به خصوص در دوران پیری و ازکارافتادگی از مزایای بیمه برای زنان است.

 

 سه نوع نرخ حق بیمه برای بیمه زنان خانه دار و دختران تعریف شده است که می تواند یکی از آنها انتخاب شود. دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه بین حداقل و حداکثر دستمزد مصوب شورای عالی کار است که زنان متقاضی بیمه می توانند متناسب با سن وسابقه دستمزد موردنظر را انتخاب کنند.

 

نرخ حق بیمه 12 درصد داریم که شامل خدمات بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی می شود. نرخ دیگر 14 درصد است که خدمات بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی برای آن تعریف شده است. کاملترین نوع خدمات در نرخ 18 درصد است که شامل بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت است. این نرخ ها سهم بیمه شده است. علاوه بر آن 2 درصد سهم کمک دولت است که از بیمه شده مطالبه نمی شود و دولت پرداخت می کند.

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: