صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۱:۴۷ - ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - 2021 November 06
کد خبر: ۱۰۸۴۹۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

آخرین اخبار ثبت‌ نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی + سایت و مهلت ثبت نام

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تهران گفت:پس از ثبت‌ نام وام بازنشستگان، اسامی این افراد برای دریافت وام به سازمان تأمین اجتماعی ارسال خواهد شد و پس از تأیید وام آنها از طریق بانک رفاه واریز خواهد شد.

به گزارش راهبرد معاصر رئیس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تهران از ثبت‌ نام وام بازنشستگان برای دریافت وام قرض‌الحسنه تا پایان آبان ماه خبر داد.علی دهقان‌کیا درباره فرایند پرداخت وام قرض الحسنه به بازنشستگان اظهار کرد: ثبت‌نام از بازنشستگان برای دریافت وام 7 میلیون تومانی در پایان همین ماه انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: بر همین اساس بازنشستگان از 25 تا 30 آبان می‌توانند به سایت کانون بازنشستگان تهران مراجعه و اقدام به ثبت‌نام کنند.

دهقان‌کیا ادامه داد:  رئیس کانون بازنشستگان مستمری‌بگیران تهران همچنین در ارتباط با آخرین وضعیت دریافت مطالبات سازمان تأمین اجتماعی از دولت گفت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران در دولت قبل قرار شد 89 هزار میلیارد تومان از مطالبات تأمین اجتماعی به صورت واگذاری سهام به سازمان انجام شود که البته این مصوبه اخیرا مورد نقد کمیسیون تطبیق قوانین مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است که امیدواریم هر چه زودتر این مشکل رفع شود چرا که در غیر این صورت بازنشستگان تامین اجتماعی با مشکل روبرو خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که مصوبه دولت قبل اجرایی نشود ادامه اجرای طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با اما و اگر روبرو خواهد شد و امیدواریم هرچه زودتر این مشکل با ورود رئیس جمهور و رئیس مجلس مرتفع شود.

پرداخت وام بازنشستگان تامین اجتماعی

علی اصغر بیات، درباره جزئیات پرداخت وام به بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: با توجه به شرایط کشور و بازنشستگان از سال گذشته تصمیم گرفتیم سامانه‌ای را با همکاری سازمان تامین اجتماعی، بانک رفاه و کانون عالی بازنشستگان راه‌اندازی کنیم.

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی بیان کرد: در سال گذشته به شکل غیر حضوری ۳۴۰ هزار فقره وام هفت میلیون تومانی به بازنشستگان پرداخت کردیم اما امسال در مرحله‌ اول ۱۲۰ هزار فقره وام هفت میلیون و پنج میلیون تومانی به آنها پرداخت شد.بیات ادامه داد: ما سهمیه استان‌ها را بر اساس برنامه‌ریزی که از قبل انجام شده بود اعلام کردیم و در تاریخ ۱۱ شهریور ۱۲۰ هزار فقره وام بازنشستگان در دور سوم پرداخت شد. ثبت‌نام و دریافت این وام از طریق سامانه‌ به شکل غیر حضوری پرداخت شده تمام سعی ما این است که مراجعات بازنشستگان به بانک به شعبات تامین اجتماعی و کانون‌ها کم‌تر شود.

وی افزود: این سامانه کاملا غیرحضوری بوده و اسامی بازنشستگان در آن ثبت می‌شوند. فقط کاربر اسم و مشخصات خود را وارد سامانه می‌کند. بازنشستگان عزیز ما به این نکته توجه کنند که اولا خط موبایل در زمان باید به نام خود فرد باشد تا احراز هویت انجام شود.بیات گفت: پرداخت وام به صورت کاملا غیرحضوری بوده و متقاضیان از طریق سامانه در کانون استان‌ها ثبت‌نام کرده‌اند.رئیس کانون عالی مستمری‌بگیران و بازنشستگان کشوری تصریح کرد: بازنشستگان توجه کنند برخی موارد مانند چک برگشتی و معوقه‌ها باعث می‌شود در دریافت وام با مشکل مواجه شوند.گفتنی است بازنشستگان می‌توانند از طریق سایت کانون‌های بازنشستگی استان‌ها اقدام به ثبت‌نام وام کنند.

 

 

فرآیند پرداخت وام

علی جهانی، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی نیز پیش از این با اشاره به فراهم شدن امکان ثبت نام اینترنتی تسهیلات قرض الحسنه مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی گفته بود: یک سامانه الکترونیکی به منظور تسهیل ثبت نام و دریافت وام راه اندازی و آغاز به کار کرده است و توانسته تا حد زیادی از مراجعات حضوری مستمری بگیران به بانک‌ها بکاهد.

وی با اشاره به اینکه در فرایند پرداخت وام، پیامکی از سوی بانک رفاه به منظور تایید هویت فرد وام گیرنده ارسال می شود که لازم است بازنشستگان ما حتما به این پیامک پاسخ داده و صحت دریافت وام را تایید کنند اظهار کرده بود: البته این حق و فرصت برای مستمری بگیران ما محفوظ می ماند، اما حتما نسبت به تایید پیامک اقدام کنند.

جهانی با بیان اینکه سال گذشته نزدیک به ۳۴۰ هزار نفر تسهیلات قرض الحسنه را دریافت کردند گفت: تا پایان امسال نیز ۴۰۰ هزار بازنشسته در شش مرحله تسهیلات بانکی را دریافت خواهند کرد. به طور متوسط هر ۴۰ روز، یک مرحله اجرا می شود. برای این امر در مجموع ۲۶۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته و مبلغ وام به هفت میلیون تومان افزایش یافته است. سن دریافت وام نیز از ۷۰ به ۷۷ سال افزایش یافته است.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه پس از اتمام مراحل ثبت نام و ارائه مدارک به بانک، بانک عامل مکلف شده است از یکم تا سوم هر ماه مبلغ تسهیلات را به حساب بازنشستگان واریز کند گفت: بنابراین نیازی به مراجعه حضوری متقاضیان جهت امر ثبت نام نیست. در نهایت اطلاعات مستمری بگیران دریافت و اقدامات لازم انجام می شود و کانون های بازنشستگی اطلاعات را در اختیار بانک عامل قرار می دهند تا عملیات واریز تسهیلات انجام شود.

 

ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی

سامانه ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی تهران از امروز شنبه 12 تیر 1400 در دسترس متقاضیان است. سامانه ثبت نام وام بازنشستگان به نشانی http://vaam.kabta.ir/  فعال شده است و این سایت فقط متعلق به کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران است. سال گذشته مبلغ این وام 5 میلیون تومان بود اما مبلغ این وام امسال 40 درصد افزایش یافته و به 7 میلیون تومان رسیده است. اولویت دریافت وام هفت میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی با کسانی است که تاکنون وامی دریافت نکرده‌اند. همچنین بیماران خاص و صعب‌العلاج و همچنین افرادی که فرزندان آنها در شرف ازدواج هستند و یا در حال جابه‌جایی مسکن جهت اجاره‌نشینی با ارائه مدرک معتبر است در اولویت پرداخت قرار دارند. در این میان بازنشستگانی که در گذشته این وام را دریافت کرده و در حال پرداخت اقساط آن هستند، مشمول این وام نمی شوند. در ادامه شرایط ثبت نام در سامانه وام تامین اجتماعی را بخوانید.

 

آدرس سامانه ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی + لینک

به گفته مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی، از شنبه هفته آینده بازنشستگان برای ثبت‌نام باید به سامانه پرداخت وام مستمری بگیران مراجعه کنند که توسط کانون‌های بازنشستگی فعال شده و نیازی به مراجعه حضوری نیست. در خصوص نحوه ثبت‌نام کانون بازنشستگان شهر تهران برای ثبت‌نام وام اعضای خود سامانه vaam.kabta.ir را معرفی کرده و متقاضیان برای نام‌نویسی باید اطلاعات خود را در این سامانه وارد کنند.

 

 

 

شرایط سامانه ثبت نام وام بازنشستگان تهران

1ـ بازنشسته عضو کانون  میبایست حقوق خود را  از شعب  بانک رفاه شهر تهران  دریافت نماید.

(سایر بانک ها به دلیل عدم امکان کسر اقساط توسط بانک عامل نمی توانند وام پرداخت کنند)

2ـ باتوجه به قوانین بانک مرکزی سن بازنشسته  متقاضی وام میبایست کمتر از ۷۷ سال تمام باشد.

3ـ بازنشسته باید فاقد بدهی بانکی ،‌چک برگشتی و اقساط معوقه وام از سایر بانک های کشور باشد (مطابق مقررات بانک)

 4ـ بازنشسته نباید در ۳ سال گذشته از تسهیلات وام بانک رفاه استفاده کرده باشد.                 

5- مبلغ وام ۷۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال معادل هفت میلیون تومان می باشد و باز پرداخت مطابق مقررات بانک میباشد

6- بازنشسته/مستمری بگیر که درخواست وام دارد باید سیم کارت بنام خود داشته باشد ،توجه داشته باشیدشماره تلفن همراه وارد شده صرفا می بایست متعلق به شخص بازنشسته/مستمری بگیر باشد

 

 

ملاحظات ثبت نام در سامانه وام تامین اجتماعی

  1. این درخواست صرفا جهت پیش ثبت نام وام میباشد
  2. به دلیل محدودیت در تعداد وام چنانچه به هر دلیل با پرداخت وام شما موافقت نگردید کانون بازنشستگان هیچ گونه مسئولیتی در قبال پرداخت وام  به بازنشسته ندارد.
  3. با توجه به دستورالعمل سازمان تامین اجتماعی و کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور به دلیل محدودیت در تعداد وام  و کثرت متقاضیان اولویت  اخذ وام با حداقل بگیران  ،  بیماران خاص و صعب العلاج و همچنین افرادی که فرزندان آنها در شرف ازدواج میباشد و یا  در حال جابجائی مسکن جهت اجاره نشینی با ارائه مدرک معتبر میباشد .
  4. در صورت اشتباه در درج مندرجات فرم ، مسئولیت آن به عهده بازنشسته میباشد.

 

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
سلام بنده شهریور از طریق کانون استان قم ثبت نام کردم تا کنون نه پیامکی نه‌ چیزی، این گفته‌ها امیدوارم درست باشه ولی با توجه به اینکه این همه زمان برای دریافت وام ۷ میلیونی بگذره و خبری نشه چیزی جز تحقیر یک بازنشسته نیست.
ناشناس
۰۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
فقط تهران پس بقیه چی میشن؟!