صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۱۳ - ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - 2021 November 06
کد خبر: ۱۰۸۴۹۸
جزییات اولین جلسه شورای عالی کار در دولت سیزدهم

وزیر کار: بن کارگری به صورت نقدی پرداخت می‌شود

عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در اولین جلسه‌ی شورای عالی کار موضوعاتی در ارتباط با غیر نقدی شدن بن کارگری مطرح شد که البته به تصویب نرسید و همچنان بن کارگری به صورت نقدی پرداخت خواهد شد.

به گزارش راهبرد معاصر عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اولین جلسه‌ی شورای عالی کار در دولت سیزدهم گفت: نمایندگان دولت در جلسات گذشته‌ی هیات دولت تعیین شدند که وزیر صنعت، معدن و تجارت و یکی از کارشناسان خبره‌ی این حوزه آقای دوستعلی هستند برای عضویت در شورای عالی کار انتخاب شدند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این‌که شورای عالی کار ۳ جانبه است بیان کرد: دولت، نمایندگان کارگری و نمایندگان کارفرمایی قرار است که به موضوعات جامعه کار و تولید بپردازند و ما این وعده را دادیم که به صورت ماهانه این جلسه برگزار شود و موضوعات روز جریان تولید و مسائل کارگران و کارفرمایان بررسی و بحث شود.

عبدالملکی با بیان این‌که ما به عنوان دولت تلاش می‌کنیم به هر دو گروه خدمات‌رسانی کنیم اظهار کرد: در این جلسه دو سیاست اساسی و اصلی را در دولت سیزدهم پیگیری می‌کنیم که سیاست اول افزایش سود‌آوری تولید و مقابله با سودآوری فعالیت‌های غیر مولد است منظور ما از تولید صرفا صنعت نیست، چون تولید در کشاورزی، صنعت و خدمات است.

وی افزود: اگر سودآوری در بخش تولید افزایش پیدا کند به صورت خودکار رفاه همه افزایش پیدا می‌کند و کارگران می‌توانند درآمد دیگری داشته باشند افزایش تولید باعث کنترل تورم خواهد شد و کارفرمایان هم سود بیش‌تری خواهند داشت.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: دومین سیاستی که پیگیری می‌کنیم مسئله‌ی احقاق حقوق کارگران و توجه به حقوق جامعه کارگران است که اصل کار را انجام می‌دهند در ادبیات اقتصاد اسلامی هم بیش‌ترین ارزش افزوده و بیش‌ترین سهم برای جریان کار و کارگری در نظر گرفته شده است.

عبدالملکی بیان کرد: در این جلسه ۵ دستور را مطرح کردیم و مورد بحث و بررسی قرار گرفت موضوعاتی در ارتباط با غیر نقدی شدن بن کارگری مطرح شد که البته به تصویب نرسید و همچنان بن کارگری به صورت نقدی پرداخت خواهد شد./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: