صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۲:۵۳ - ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - 2021 November 09
کد خبر: ۱۰۸۹۴۵

چین در صحرا ماکت‌هایی عظیم از ناو‌های جنگی آمریکا ساخته است

برخی تصاویر ماهواره‌ای حاکی از آن است که چین احتمالاً به منظور انجام تمرین پرتاب موشک‌های ضد ناو، ماکت‌هایی عظیم از ناو‌های جنگی آمریکا را در منطقه‌ای بیابانی مستقر کرده است.

به گزارش راهبرد معاصر، شرکت فناوری هوا و فضای «مکسار» تصاویر ماهواره‌ای منتشر کرده که نشان می دهد چین در شمال غرب این کشور و در صحرای «تکله‌مکان» منطقه سین کیانگ، ماکت‌های غول‌پیکری از ناوهای جنگی آمریکا در اندازه‌های واقعی مستقر کرده است.

این تصاویر مربوط به ماکت یک ناو هواپیمابر ارتش آمریکا و دو ناو تهاجمی نیروی دریایی این کشور است.

وبسایت یواس‌ان‌آی نیوز که اخبار نیروی دریایی آمریکا را پوشش می دهد؛ احتمال داده که این ماکت‌ها برای هدف گیری در تمرین‌های نظامی ساخته شده‌اند.

گفته می شود که این منطقه بارها شاهد آزمایش موشک های بالستیک چین بوده و تصاویر ماهواره ای جدید نیز حاکی از آن است که پکن بر افزایش توانمندی هایی مانند ساخت موشک‌های بالستیک ضدناو متمرکز است.

این تصاویر درحالی منتشر می شود که پنتاگون به ویژه در یک ماه اخیر گزارش هایی درباره رشد سریع توان نظامی چین از جمله توان اتمی ارتش این کشور منتشر کرده است.

جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا مدعی شده که از گزارش ها درباره چنین ماکت هایی مطلع است اما پنتاگون ترجیح می دهد به جای این موضوع، روی آمادگی خود در دفاع از حق آزادی دریانوردی متمرکز شود!

این درحالی است که نیروی دریایی آمریکا دائماً در دریای چین جنوبی ماموریت‌هایی انجام می دهد؛ دریایی که یکی از راهبردی ترین آبراه های جهان است و پکن به طور سنتی مالکیت بخش عمده ای از آن را حق خود می داند./مهر

نظر شما