صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۶:۲۸
  • سه‌شنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
  • Tuesday 20 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۱ - ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - 2021 November 10
کد خبر: ۱۰۹۲۱۱

استقلال گارد قهرمانی می‌گیرد؟

حمایت پیشکسوتان استقلال از مصطفی آجورلو، فرهاد مجیدی و بازیکنان نشان می‌دهد که فضای متفاوتی درفصل جاری شکل گرفته و استقلال می‌تواند به قهرمانی درلیگ بیست و یکم امیدوار باشد.

به گزارش راهبرد معاصر استقلال لیگ بیست و یکم امیدوارمان می‌کند. مجموعه‌ای که لیگ را به لحاظ امتیازی به عالی‌ترین شکل ممکن آغاز کرده (ده امتیاز از چهار بازی) و در بخش مدیریتی نیز بر منبای منطق و آینده‌نگری حرکت می‌کند.

نقطه اتصال استقلال به قهرمانی در واقع همین‌جا است؛ بخش مدیریتی. جایگاهی که در سال‌های اخیر به دلیل تصمیم‌های نامناسب، احساسی و برخاسته از مشاوره‌های غلط، فضایی ناامیدکننده را به وجود آورده بود.
در واقع نه میان مدیران سابق باشگاه استقلال و مربیان و بازیکنانش ارتباطی منطقی و برخاسته از اعتماد متقابل برقرار بود و نه اینکه قاطبه هواداران، تصمیم‌گیران این باشگاه را به عنوان مردانی خردمند و آینده‌نگر باور داشتند؛ فضایی پر از یأس و بدبینی که چالش‌های متعددی را برای این باشگاه ایجاد کرد.

در لیگ بیست و یکم اما تدبیر تازه‌ای برپا شده و تصمیم‌گیران در این باشگاه می‌کوشند با روش خود امنیت شغلی کادر فنی را به نقطه اوج برسانند. در واقع برگزاری نشست هم‌اندیشی با پیشکسوتان این باشگاه برخاسته از همین میل و تفکر بود تا به مجیدی و بازیکنان فهمانده شود که دست‌ها در دست هم قرار گرفته تا آنها در میدان لیگ برتر نتایجی در خور نام این باشگاه را رقم بزنند. یک حمایت حداکثری و قابل توجه.
دیگر آثاری از مصاحبه‌‌های نیشدار و طعنه‌آمیز علیه مربیان باشگاه نیست و پشت پرده برای انتخاب گزینه‌های مورد وثوق دسیسه نمی‌شود. شیوه کار بر اساس اهداف مشترک بنا شده در حالی که مدیران سابق استقلال همسو با مربیان و گاه بازیکنان پیش نمی‌رفتند و اسب خود را پیش می‌راندند. تغییرات پی در پی در کادر فنی، به بار آمدن بدهی‌های کلان به بازیکنان داخلی و خارجی به واسطه انتخاب‌های نادرست و سرانجام ناکامی‌های متعدد که بر اعتبار این باشگاه مردمی خدشه وارد کرد دستاورد مدیرانی بود که برای صدارت بر این باشگاه ساخته نشده بودند و انگار مسیر را اشتباهی آمده بودند.
تردیدی نیست نقش مدیران در به وجود آمدن این بحران عظیم بسیار چشمگیر بود و تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان راه‌ را سال‌های متمادی به غلط پیمودند تا استقلالی پدید آید که 8 سال ناکامی را پشت سر خود ببیند. فاجعه است!
در هیچ جای تاریخ فوتبال ایران مشاهده نمی‌کنید که باشگاه استقلال این مقدار دوری از جام قهرمانی را تجربه کرده باشد؛ به لطف کج‌سلیقگی‌های برخی مدیران و به راه انداختن جنگ‌های صوری با مربیان و بازیکنان، استقلال هر فصل به سادگی از مسیرش خارج شد، تا دیگر تیم‌ها فرصت عرض اندام پیدا کنند و جام‌ها را یکی بعد از دیگری بربایند.
در لیگ بیست و یکم اما رفتاری آمیخته با منطق و عقل محوری در باشگاه حکمفرما شده و نشست اخیر که با حضور بخش قابل توجهی از پیشکسوتان استقلال برگزار شد، در حقیقت مهر تأییدی بود بر ایجاد حال و هوایی تازه در این باشگاه مردمی.
در حقیقت پیشکسوتان باشگاه استقلال که با خوش‌سلیقگی کمیته پیشکسوتان دور هم گرد آمده بودند، آمدند با صدای رسا اعلام کنند که این بار با انگیزه و انرژی بیشتر به حمایت از تیم‌شان خواهند پرداخت تا شاید ناکامی 8 ساله در این فصل به پایان برسد. پیام نشست اخیر در حقیقت همین همگرایی بود و فرهاد مجیدی و بازیکنان باید قدر این فضای لطیف و امیدوار کننده را بدانند و با انرژی و انگیزه بیشتر به سمت قهرمانی حرکت کنند./شهرآرا

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: