صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - 2021 November 13
کد خبر: ۱۰۹۵۱۸

چرا قیمت دلار امروز افزایش پیدا کرد؟

امروز در بازار ارز قیمت دلار ۳۱۰ تومان افزایش پیدا کرد و به ۲۸ هزار و ۷۱۷ تومان رسیده است. دلایل روند افزایشی قیمت دلار به نظر می‌رسد خبر آزادسازی منابع بلوکه شده در کشور و از سرگیری مذاکرات باشد. اما روند افزایشی قیمت دلار ادامه‌دار است؟

به گزارش راهبرد معاصر؛  قیمت دلار امروز در بازار با ۳۱۰ تومان افزایش به قیمت ۲۸ هزار و ۷۰۰ تومان رسیده است. صبح امروز سیگنال‌های مثبتی که به بازار از رسید به نظر می‌رسد تاثیر مثبتی در افزایش قیمت دلار داشته است. از جمله آزاد شدن ۳٫۵ میلیارد دلار از پول‌های بلوکه شده ایران و خبر از سرگیری مذاکرات و تمایل کاخ سفید برای شروع مذاکرات برجام تاثیر مهمی را به نظر می‌رسد در بازار داشته است. اما روند افزایشی قیمت دلار ادامه دارد؟

 

آن طور که سلمان نصیرزاده، کارشناس بازار ارز به تجارت‌نیوز گفت: تمامی شواهد در داخل کشور نشان می‌دهد وضعیت اقتصادی خوب نیست. اگر منابع ارزی هم آزاد شوند تاثیری در قیمت دلار نخواهد داشت زیرا رئیس پیین بانک مرکزی گفته بود که از منابع بلوکه شده ارزی کشور دولت برای پوشش کری بودجه خود استفاده کرده است. پس بنابراین اگر این منابع آزاد هم شوند تاثیری در افت قیمت دلار ندارد زیرا در جایی که از قبل هزینه آن شده است استفاده می‌شود.

 

این کارشناس بازار ارز در بخش دیگری توضیح داد: ناهماهنگی که در سیاست‌گذاری‌های دولتی به چشم می‌خورد عامل اساسی است که چشم‌انداز مثبت را از بازارها گفته است.



نصیرزاده ادامه داد: در بحث به نظر می‌رسد ابهامات بیشتر شود و با توجه به این موضوع احتمالا انتظارات هم روند افزایشی به خود بگیرند. اما در این میان حلقه مفقوده سامان یافتن بازار ارز سیاست‌های مبهم و ناهماهنگ دولت است که جریان سرمایه را در کور محدود کرده است.

 

وی درخصوص پیش‌بینی قیمت دلار در چند ماه آینده گفت: با توجه به مسائل کلان اقتصادی در کشور و وضعیت سیاست‌گذاری دولت تا پایا سال دلار محدوده ۳۰ هزار تومان را خواهد دید و در همین محدوده‌ها تثبیت می‌شود./تجارت نیوز

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: