صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۰:۳۰
  • چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱
  • Wednesday 12 October 2022
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - 2021 November 17
کد خبر: ۱۱۰۰۹۵

توضیحات قالیباف درباره الزام به ثبت معاملات اموال غیرمنقول

رئیس مجلس شورای اسلامی هدف از طرح مجلس برای الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول و اصرار بر آن را نظم‌بخشی و ساماندهی این قبیل معاملات و جلوگیری از اختلافات و کلاهبرداری‌های بعدی عنوان کرد.

به گزارش راهبرد معاصر، در جلسه علنی صبح امروز مجلس و در جریان بررسی اصلاحات صورت گرفته در طرح «الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول» که با هدف تأمین نظر شورای نگهبان صورت گرفت، محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز با ارائه اخطار قانون اساسی، اصلاحات صورت گرفت و اصرار بر لزوم ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول را خلاف قانون اساسی و خلاف شرع عنوان کرد و خواستار از دستور کار خارج شدن آن شد.

 

محمدباقر قالیباف نماینده مردم تهران و رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این اخطار وارد نیست، اظهار داشت: فلسفه مجمع تشخیص مصلحت نظام این است که اگر موضوعاتی خلاف شرع و قانون اساسی باشد ولی مصلحتاً برای مدتی لازم است در آنجا به تصویب برسد.

 

وی در خصوص این نکته مدنظر نماینده تبریز که معتقد بود تصویب این طرح همه چیز را به هم می‌ریزد، تصریح کرد:این حرف درست نیست چرا که اتفاقا این طرح همه چیز را منظم می‌کند.

 

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: زمانی که در نیروی انتظامی بودم می‌دیدم که بسیاری از اختلافات و کلاهبرداری‌ها که باعث تشکیل چند میلیون پرونده در سال می‌شد همین بوده است که هر کسی با یک برگه یا با یک پیش‌فروش، صدها میلیارد تومان کلاهبرداری می‌کرد و مردم می‌ماندند و هزینه‌ای که بیت‌المال باید صرف حل مسأله کند لذا جای جلوگیری از این قبیل مشکلات و بسیاری از پولشویی‌ها همین جا یعنی مجلس است./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: