صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - 2021 November 17
کد خبر: ۱۱۰۱۱۴

اظهارات قالیباف درباره آزادسازی واردات خودرو

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:‌ با اجرای مصوبه مجلس و واردات خودرو، انحصار از بین رفته و ارتقا فنی در کشور ایجاد می شود.

به گزارش راهبرد معاصر، محمدرضا صباغیان نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) و در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح ساماندهی صنعت خودرو در تذکری از نحوه رفع ایراد شورای نگهبان در این طرح انتقاد کرد و محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ وی گفت: این اصلاحات بر اساس ایراد مجمع تشخیص و تامین نظر شورای نگهبان صورت گرفت.

 

وی افزود: کمیسیون صنایع کار درستی انجام داد چون امروز بحث اشتغال یکی از موضوعات مهم ما در کشور است. ما در کشور نیروهای فنی زیاد و امکانات، کارخانجات متعدد و افراد حقیقی و حقوقی فراوانی داریم که می توانند قطعات تولید کرده و آن را با بهره گیری از نیروی کار و انرژی ارزان و قابل رقابت صادر کنند.

 

قالیباف اضافه کرد: این افراد می توانند این تولیدات را در چارچوب آئین نامه ها و مصوبات هیات وزیران صادر کرده و خودرو وارد کنند تا این انحصار موجود از بین برود و ارتقاء فنی در کشور ایجاد شود. در این صورت دیگر وضع قیمت گذاری در خودرو پیش نمی آید. فکر می کنم این مصوبه یکی از تصمیمات بسیار خوب مجلس است و نظرات شورای نگهبان نیز تامین می شود.

 

رییس مجلس در پایان از شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام خواست که در سال تولید اجازه دهند بخش صنعت یک نفس آسوده ای بکشد./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: