صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۱:۲۴
  • دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 13 May 2024
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۹ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 May 13
کد خبر: ۱۱۰۳۳

دلایل فروش لوازم آرایشی در «داروخانه‌ها»

عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان ایران دلایل فروش لوازم آرایشی در «داروخانه‌ها» را تشریح کرد و گفت:متاسفانه اقتصاد داروخانه‌ها از ابعاد مختلف تحت فشار است.
به گزارش راهبرد معاصر ، رهبر مژدهی آذر عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان ایران اظهار داشت: اعتراض وزیر در خصوص غلبه لوازم آرایشی و بهداشتی در داروخانه‌ها، مطلب منطقی و قابل توجهی است و نباید فضای داروخانه‌ها به این صورت شود.

وی افزود: باید بیمار احساس آرامش دارویی در داروخانه ها داشته باشد و نباید بیمار در بدو ورود به داروخانه، این ذهنیت برایش ایجاد شود که اینجا داروخانه است یا فروشگاه لوازم بهداشتی و آرایشی؛ اما نکته اساسی این است که این موضوع، دلایل و علت‌های خاص خودش را دارد و اصلا اینگونه نیست که داروخانه‌ها از روی انتخاب خودشان به این سمت حرکت کرده باشند.

مژدهی آذر ادامه داد: متاسفانه اقتصاد داروخانه‌ها از ابعاد مختلف تحت فشار است. هم از لحاظ تاخیر معوقات بیمه و هم از جهت پایین بودن سود عرضه دارو البته اینکه مردم، امکان تهیه اقلام بهداشتی و آرایشی را از داروخانه پیدا کرده‌اند و تحت نظر یک فرد تحصیل کرده و مسؤولیت پذیر، آن را دریافت می‌کنند، اتفاق بسیار خوبی است و باید به صراحت بگویم که داروخانه، بهترین و امن ترین نقطه برای تهیه این فرآورده‌ها است.

وی با بیان اینکه قانون به خوبی این امکان را تدارک کرده است که عرضه اقلام بهداشتی و آرایشی در داروخانه ها میسر شود گفت: اما در خصوص قیمت اقلام بهداشتی و آرایشی، باید توجه داشت که این اقلام در داروخانه‌ها، همگی از منابع مجاز تهیه می‌شوند و قیمت رسمی بر روی آن‌ها درج شده است و گران فروشی در خصوص آن‌ها، از سوی داروخانه‌ها بی معنا است.

منبع : فارس
نظر شما