صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۰:۵۱
  • دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 13 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 May 13
کد خبر: ۱۱۰۴۵
با انتقاد از گزارش حقوق بشری وزارت خارجه آمریکا؛

پیونگ یانگ: آمریکا به دنبال براندازی دولت کره شمالی است

کره شمالی با انتقاد از اظهارات اخیر آمریکا درباره نقض‌های حقوق بشری در این کشور آسیایی اعلام کرد، این حرف‌ها چیزی جز زبان بازی و لفاظی نیستند.
به گزارش  راهبرد معاصر ، خبرگزاری رسمی کره شمالی از قول مدیر تحقیقات سیاست‌گذاری مؤسسه مطالعات آمریکایی در وزارت خارجه کره شمالی گزارش داد، اظهارات اخیر از سوی وزارت خارجه آمریکا هدفی جز مخدوش کردن چهره حقوق بشری کره شمالی ندارد.

این خبرگزاری همچنین گزارش داد: اظهارات وزارت خارجه آمریکا چیزی جز زبان بازی و لفاظی پر از غلط و دستکاری نیست که از هدف مخدوش کردن چهره کره شمالی نشأت می‌گیرد.

وزارت خارجه آمریکا اخیراً بیانیه‌ای را درباره وضعیت حقوق بشری در کره شمالی و برای "هفته آزادی کره شمالی" منتشر کرد که هفته آخر آوریل هر سال برگزار می‌شود. این رویداد سالانه وسط فعالان بین‌المللی و کره جنوبی و برای بالا بردن آگاهی درباره وضعیت حقوق بشری در کره شمالی برگزار می‌شود.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده که وزارت امور خارجه آمریکا گفته که رژیم کره شمالی مردمش را متحمل شدیدترین نقض حقوق بشری و آزادی‌های اصلی می‌کند.

کره شمالی گفته که این بیانیه نشان می‌دهد که آمریکا به دنبال بهبود روابط دو جانبه با پیونگ یانگ نیست بلکه می‌خواهد دولت کره شمالی را براندازد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی همچنین گزارش داد: این بیانیه شاهدی است بر این مساله که دولت کنونی آمریکا جا پای همان دولت‌های قبلی یعنی سیاست خصمانه در قبال کره شمالی گذاشته است. اگرچه آمریکا اقداماتی احمقانه چون مطرح کردن نقض حقوق بشر در کنار اعمال فشارهای حداکثری با هدف از بین بردن دولت ما انجام می‌دهد اما باید این را در ذهن داشته باشد که چنین اقداماتی هرگز علیه ما کارایی ندارند بلکه اینها ما را به جایی می‌رساند که آمریکا نمی‌خواهد.

منبع : ایسنا
نظر شما