صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۰۴ - ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - 2021 November 27
کد خبر: ۱۱۱۳۳۵

امیرعبداللهیان: برای راه‌حل سیاسی بحران افغانستان تلاش می‌کنیم

وزیر امور خارجه ایران در گزارشی درباره عملکرد یکصدروزه دستگاه سیاست خارجی گفت که جمهوری اسلامی برای یافتن راه‌‎حل سیاسی بحران افغانستان تلاش می‌کند.

به گزارش راهبرد معاصر؛  «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران در گزارشی درباره عملکرد یکصدروزه دستگاه سیاست خارجی پیرامون تحولات افغانستان گفت: یکی از موضوعات جدی و تحولات پیچیده این یکصد روز، در کشورهای پیرامونی و همسایه ما تحولات سریع و شتابان در افغانستان بود.

 

وی افزود: تلاش‌های سیاسی گسترده‌ای را در جمهوری اسلامی ایران به‌عمل آوردیم که تحت تأثیر ناامنی‌ها و شرایط بی‌ثباتی که در افغانستان در دوره انتقالی ایجاد شد قرار نگیریم و در عین حال تدابیری را بیندیشیم که بتوانیم مرزها را کنترل و ورود آوارگان را مدیریت کنیم.

 

وزیر امور خارجه ایران پیرامون ابتکارات کشور برای برقراری ثبات در افغانستان نیز گفت: از طرف دیگر ما برای ایجاد راه‌حل سیاسی برای بحران افغانستان تلاش می‌کنیم.

 

 

وی در ادامه نیز با اشاره به برگزاری دومین نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان در تهران اظهار داشت: برگزاری حضوری نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان در تهران یکی از تدابیری بود که در این زمینه اندیشیده شد.

 

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز 25 آبان در نشستی با اشاره به حضور حدود 4 میلیون اتباع افغانستان در ایران خواستار ایفای وظیفه تمامی سازمان‌های بین‌المللی درباره وضعیت آوارگان افغان شده بود./تسنیم

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: