صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - 2021 December 06
کد خبر: ۱۱۲۴۳۵

رفتار دوگانه و عجیب مجری تلویزیون علیه استقلال

مجری و گزارشگران ورزشی تلویزیون علیه باشگاه استقلال شده و به نظرمی رسد این رویه درباره باشگاه پرسپولیس هم تداوم داشته باشد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ دربی پایتخت اگرچه جذابیتی نداشت و با تساوی بدون گل به پایان رسید، ولی با یک اتفاق مهم بیرون از مستطیل سبز همراه بود؛ اتفاقی که ارتباط مستقیم با تبلیغات محیطی داشت. در واقع برای اولین بار در دربی بود که تبلیغات محیطی به باشگاه استقلال واگذار شد و آن‌ها از کنار همین یک بازی، چندمیلیارد تومان سود کردند.

 

استقلالی‌ها البته بخش زیادی از بنر‌های تبلیغاتی را روی سکو‌های خالی از تماشاگر کشانده بودند تا از این حیث بتوانند سود بیشتری ببرند، ولی این اقدام باشگاه چندان مورد توجه محمدحسین میثاقی، مجری برنامه فوتبال برتر و البته محمدرضا احمدی گزارشگر بازی قرار نگرفت و آن‌ها بار‌ها از این گفتند که چنین تبلیغاتی مورد رنجش مخاطبان تلویزیونی می‌شود.


گلایه این دو از استقلالی‌ها این بود که روی کیفیت تصویربرداری اثر منفی دارد. شاید از نگاه زیباشناسی حق با آن‌ها باشد، ولی سوالی که هر دو نفر باید به آن پاسخ دهند این است که چه کاری به شخصه انجام داده اند تا باشگاه‌های ایرانی از لحاظ مالی متضرر نشوند. بعد از نامهربانی با عادل فردوسی پور و کنار راندن او از تلویزیون و البته بعد از مهاجرت مزدک میرزایی، این دو چهره، درست یا غلط خودشان را در زمره برترین‌ها می‌دانند، ولی واقعیت این است که این دو نفر هم تا به حال کوچکترین برنامه‌ای جهت زنده شدن حق پخش تلویزیونی برای فوتبال ایران نداشته و بیشتر سعی داشته اند مدیران تلویزیون را راضی نگه دارند.

 

آیا دست آن‌ها در ساخت چنین برنامه‌هایی بسته، ولی زبانشان برای نقد کردن فعالیت‌های تبلیغاتی دو باشگاه مطرح ایران، تند و تیز است؟ درست است که بهتر بود سکو‌های ورزشگاه با حضور تماشاگران پرشور مزین می‌شد، ولی وقتی با بی برنامگی مسئولان ایرانی، سکو‌ها خالی مانده، آیا باشگاه‌ها هم به خاطر تلویزیون باید قید میلیارد‌ها تومان پول را بزنند؟ مجری و گزارشگر دربی اعتقاد داشتند که چنین تصاویری مورد رنجش مخاطبان می‌شود، ولی سوال اینجاست که مگر مخاطبان تلویزیون یکی از ده‌ها میلیون هوادار این دو تیم نیستند؟ چرا باید این مخاطبان از اینکه پولی به جیب باشگاهشان برود و بتوانند یکی از بیشمار مشکلات موجود را حل و فصل کنند ناراحت شوند؟ آیا مخاطبان تلویزیون از زیرنویس‌های آزاردهنده‌ای که مدام حین پخش بازی‌های فوتبال روی صفحه ظاهر می‌شود، رنجیده خاطر نمی‌شوند؟ آنجا که نفعش برای تلویزیون است همه چیز خوب است، ولی وقتی قرار است پولش به جیب استقلال و پرسپولیس برود به ناگاه همه چیز زشت شده و مخاطب اذیت می‌شود؟

 

بهتر است مجریان ورزشی تلویزیون قبل از تکرار انتقادات بحث برانگیزی ابتدا فکری به حال دوگانگی عجیب رخ داده در این موضوع کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: