صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۵۹ - ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - 2021 December 07
کد خبر: ۱۱۲۵۹۱
محمدحسن آصفری، نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با راهبرد معاصر تشریح کرد؛

ارزیابی کارنامه صد روزه دولت؛ از ترمیم ارتباطات مردمی تا تلاش برای ارتباطات بین‌المللی

محمدحسن آصفری، نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگویی پیرامون ارزیابی کارنامه صد روزه دولت سیزدهم اظهار داشت: در بخش ارتباط با مردم و عملکرد میدانی گام‌های خوبی برداشته شده و دولت توانسته این قطع ارتباط با مردم را بشکند و ارتباطش با مردم را دوباره احیا کند. فضای یاد شده به ایجاد اعتبار و اعتماد برای دولت منتهی شده و امیدواری در جامعه ایجاد نموده است.

 

به گزارش راهبرد معاصر؛ بیش از 100 روز از استقرار دولت سیزدهم و حکم تنفیذ ریاست جمهوری آیت الله رئیسی می گذرد، 100 روزی که اگر نگاهی گذرا بدان بیاندازیم شاهد عملکرد قابل دفاع دولت در حوزه های مختلف از سفرهای استانی تا تلاش برای بهبود اوضاع اقتصادی مردم و ارتقای اقتدار ایرانی در دنیا خواهیم بود.«محمدحسن آصفری»، نماینده مجلس شورای اسلامی معتقد است دولت سیزدهم عملکرد میدانی خوبی داشته است.


این نماینده مجلس ضمن ارزیابی عملکرد دولت در حوزه های مختلف در گفتگو با«راهبرد معاصر» گفت: دولت در بحث صد روز در بخش اقتصادی هنوز نتوانسته یک برنامه خوب و تاثیر گذاربرای سفره مردم تهیه و تدوین کند و هنوز نمی‌توان به دولت در این بخش نمره ای داد.


وی تاکید کرد: اما در بخش ارتباط با مردم و عملکرد میدانی گام های خوبی برداشته و توانسته این قطع ارتباط با مردم را بشکند و ارتباطش با مردم را دوباره احیا کند.


آصفری با تاکید بر این که حوزه سیاست خارجی هم چون حوزه‌ی زمان بری است، افزود: هنوز آنطور که باید چیز زیادی به دست نیامده و امیدواریم با این دیدارهایی که صورت میگیرد سطح روابط با کشورهای منطقه گسترش یابد و بتوانیم روابط‌مان را با دنیا مجددا به عقب برگردانیم.


وی معتقد است: سناریوی دولت گذشته این بود که تمام تخم مرغ‌های سیاست خارجه خود را در سبد غرب گذاشته بود و امیدواریم با برنامه و سیاست های دولت سیزدهم در حوزه روابط دیپلماتیک و بین الملل این سناریو شکسته شده و دولت ایران بتواند سطح روابطش را با کشورهای منطقه بیشتر کند ولی همانطور که گفتم هنوز برای ارزیابی عملکرد در این حوزه زود است تا مشخص شود که آیا دولت توانسته در این حوزه گامهایی بردارد یا خیر؟


این نماینده مجلس یازدهم ابراز کرد: در حوزه اجتماعی و ارتباط دولت با مردم و دیدن مشکلات مردم، گام های خوبی برداشته شده؛ هرچند که بخشی از زمان دولت تقریبا به انتخاب وزرا و کابینه اش صرف شده و خیلی نمیشود ارزیابی جدی در این صد روزه داشت.
وی تاکید کرد: بایستی ببینیم در مرحله صد روز دوم چه گام هایی در این حوزه ها برداشته میشود و آن موقع میتوان ارزیابی درستی انجام داد.


آصفری ابراز کرد: اما در ارتباطات دولت با مردم و سفرهای استانی دستاورد های خوبی در حوزه اجتماعی کسب شده است. این ارتباط از این جهت که مردم میبینند ارتباط با مسئولین در حال شکل گرفتن است می‌تواند موثر باشد اما این سطح ارتباط اگر شامل حال وعده هایی بشود که این وعده ها اجرایی نشود مجدد برای مردم بی اعتمادی ایجاد می کند.


وی افزود: امیدواریم که خروجی سفرهای استانی باعث گره گشایی از دغدغه های مردم شود و قول هایی که دولت در سفرهای استانی میدهد اجرایی شود. اگر اینگونه باشد مطمئنا حال مردم را بهبود می‌دهد و الا اگر دولت نتواند وعده هایی را که در سفرهای استانی میدهد اجرایی بکند قطعا تاثیر منفی اش بیشتر خواهد بود؛ اما الان روزنه های امید در مردم ایجاد شده و مردم منتظر هستند که در مسائل روابط اجتماعی، روابط بین الملل و مسائل اقتصادی گام هایی برداشته شود که امیدواریم خروجی آن گره گشایی از مسائل و مشکلات مردم باشد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: