صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۴۶ - ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - 2021 December 10
کد خبر: ۱۱۲۹۸۵

پیش بینی بورس فردا ۲۰ آذر ۱۴۰۰

پیش بینی بورس فردا ۲۰ آذر ۱۴۰۰ را در ادامه بخوانید.

به گزارش راهبرد معاصر همانطور که در پیش بینی بورس هفته گذشته به آن اشاره شده بود، شاخص کل عملکرد مثبتی از خود به جای گذاشت و توانست بازدهی ۰.۶۹ درصدی را از خود به جای بگذارد. در ادامه مطالبی که در هفته گذشته ذکر شده بود باید به این موضوعات اشاره داشت که کار دولت با بازار سرمایه تمام نشده است و هنوز به آن احتیاج دارد.

همانطور که دیدیم با سبز شدن شاخص در اواخر هفته گذشته اخباری مبنی بر عرضه سهام دولت در خودروسازان مطرح می‌شود و دولت این را خوب می‌داند که به دو دلیل برای عرضه این سهام باید حال عمومی بازار را خوب نگه دارد. اول اینکه برای اینکه از فروش سهام این شرکت‌ها منابع خوبی شناسایی کند ابتدا به ساکن باید قیمت این سهام را در بازار رشد دهد تا عدد معقولی را از فروش آنها شناسایی کند و دوم اینکه اگر ارزش معاملات و حال عمومی بازار خوب نباشد، نه تنها بازار و سرمایه‌گذاران اقبالی از خود نشان نخواهند داد بلکه حتی کشش پذیرش آن را هم نخواهد داشت.

البته این تمام ماجرا نیست و دولت علاوه بر سهام مطرح شده قصد عرضه بلوکی بخشی از سهام خود در هلدینگ خلیج فارس و عرضه پالایشگاه شازند را نیز دارد و ادله مطرح شده برای بالا بردن سطح عمومی قیمت‌ها در بازار برای با موفقیت به نتیجه رسیدن این دو عرضه هم صادق است.

تحلیل شاخص بازار سرمایه

شاخص کل بورس به موجب واگرایی مثبتی که میان اندیکاتورهای مهم آن اعم از RSI و MACD به وجود آمده است همانطور که در پیش بینی هفته قبل ذکر شده بود تغییر روند داده است و کف تشکیل شده کنونی کف معتبری محسوب می‌شود و پیش بینی می‌شود که روند صعودی آن در هفته آتی ادامه یابد. مهم‌ترین مقاومت پیش روی شاخص کل در مسیر صعود خط روند داینامیک ترسیم شده با رنگ قرمز خواهد بود که می‌تواند سنارویو صعودی بازار را تغییر دهد و منجر به ادامه یافتن اصلاح زمانی بازار شود. اما پیش از رسیدن شاخص کل به این مقاومت حیاتی سطوح مهم دیگری همچون میانگین متحرک ۲۵ روزه و حمایت اساتیک شاخص کل در حوالی ۱.۳۸۰ میلیون واحد در مقابل شاخص وجود دارند که سبب ایجاد چالش‌های برای شاخص کل خواهند شد.

نکته دیگری که باید مدنظر قرار گیرد این است که در هفته آتی ارزش معاملات رشدی خواهد بود و میانگین آن نسبت به هفته گذشته رشد خواهد یافت. اما برای آنکه تصمیم بهتری در استراتژی سرمایه‌گذاری خود بگیرید نیاز است که اخبار و تحرکات دولت را به دقت زیر نظر بگیرید چرا که مادامی که دولت نیازهای خود را به عنوان بازیگر اصلی بازار سهام، مرتفع نکرده است، این بازار را به حال خود رها نخواهد کرد. همانطور که مشاهده می‌شود زمانی که دولت قصد بر رشد بازار را داشته باشد تمام پارامترهای موثر برای بازار و فعالین آن در یک راستا قرار می‌گیرد. به طور مثال در هفته گذشته دیدیم که دلار رشد محسوس یافت. ترمز نرخ بهره بین بانکی کشیده شد. دولت علی‌رغم مخالفت اخیر خود با افزایش قیمت خودرو، با افزایش ۱۸ درصدی نرخ فروش محصولات آنها موافقت کرد./بورسان

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: