صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۳:۰۴
  • چهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۱
  • Wednesday 14 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۸ - ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - 2021 December 11
کد خبر: ۱۱۳۱۰۲

بررسی یک مصوبه سفر رئیس جمهور

معرفی جاده «یاسوج ـ سی‌سخت» به عنوان اولویت راه‌سازی در کهگیلویه و بویراحمد در سفر رئیس جمهوری به این استان کد اشتباهی بوده که متولیان امر باید پاسخگو باشند.

به گزارش راهبرد معاصر در پنجمین سفر استانی رئیس جمهوری و برخی از اعضای هیئت در  مهرماه دولت مصوباتی در بخش‌های مختلف با هدف محرومیت زدایی، رفع مشکلات و ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال روی کاغذ رفت که بررسی‌ها نشان می‌دهد مسئولان استانی یک اشتباه ارائه کرده‌اند.

بدون شک راه و شهرسازی به عنوان نماینده وزارتخانه در اولویت بندی پروژه‌ها باید آمار تردد خودروها، تلفات تصادفات و ...را در نظر می‌گرفت و بر این اساس اقدام به معرفی به هیئت دولت می‌کرد که بررسی‌ها نشان می‌دهد اولویت بندی انجام شده فاقد استدلال منطقی و علمی است.

در 4 سال اخیر محور یاسوج به اصفهان حادثه خیز ترین محور کهگیلویه و بویراحمد بوده که بنا به گفته رئیس پلیس راه 24 درصد تلفات تصادفات، 23 درصد مصدومان تصادفات و 20 درصد تصادفات خسارتی استان مربط به این محور ارتباطی بوده است.

چشم پوشی مسئولان راه و شهرسازی از مشکلات و معظلات جاده معروف به مرگ(یاسوج-اصفهان) و معرفی جاده یاسوج-سی سخت به عنوان اولویت راهسازی نگران کننده بوده زیرا این جاده دارای کمترین بار ترافیکی بوده و به نوعی کمترین تصادفات در این محور به وقوع می‌پیوندد.

سرهنگ بهنام ویسی پور رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد این را گفته که تنها راه رفع این مشکل تصریح در چهار خطه کردن محور «یاسوج به اصفهان» است.

کیامرث حاجی‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سفر رئیس‌جمهور به این استان 400میلیارد تومان برای احداث جاده یاسوج ـ سی‌سخت اختصاص یافت.

شیرمحمد راستا معاون ساخت و توسعه راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفته که احداث راه یاسوج - سی‌سخت در سال 99 در مجموع 11 میلیارد اعتبار داشت که این میزان در بودجه امسال به 80 میلیارد تومان رسید و برای تکمیل باید 600 میلیارد تومان دیگر اعتبار داشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: احداث باند دوم جاده بابامیدان- یاسوج- سمیرم به طول 176 کیلومتر بوده که 60 کیلومتر از این پروژه به بهره‌برداری رسیده و 30 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 35 درصد در دست اجرا است.

پژمان نیک اقبالی اظهار داشت: در سال مالی 1399 مبلغ 81 هزار و 742 میلیون ریال و در سال مالی 1400 مبلغ 78 هزار میلیون ریال تخصیص نقدی و اسناد خزانه اسلامی به اداره کل راه و شهرسازی استان ابلاغ شده است./تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: