صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۴:۳۲
  • پنجشنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
  • Thursday 28 July 2022
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۹ - ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - 2021 December 15
کد خبر: ۱۱۳۷۴۶

واکنش به اظهارات یک نماینده درباره موسیقی

علاقمندان موسیقی که همواره مورد حمایت و احترام دستگاه‌های فرهنگی کشور بوده و هستند حق داشته و دارند که به اظهارات غیرقانونی و قابل تأمل آقای موسوی، معترض باشند.

به گزراش راهبرد معاصر؛ آقای کاظم موسوی نماینده مردم اردبیل در گفت‌وگوی که با یکی از رسانه‌ها داشته درباره واردات آلات موسیقی گفته است: "ورود آلات موسیقی به کشور به صلاح نیست چون کشور ما جمهوری اسلامی است. اگر افرادی که به دنبال آلات موسیقی یا امیال شخصی‌خودشان هستند، کشورهای دیگر هستند می‌توانند از ایران بروند".

 

این اظهارت با واکنش خانه موسیقی، هنرمندان و فعالان حوزه موسیقی و حتی برخی سلبریتی‌ها قرار گرفت که برخی از آنان با خطاب قرار دادن نماینده مردم اردبیل به مضمون گفتند، " شما باید از کشور بروید".

 

به‌هرتقدیر و با توجه به عذرخواهی آقای موسوی و تأکید بر تقطیع شدن اظهاراتش و البته متهم کردن "خبرنگار" یا "رسانه" مصاحبه‌کننده، مدعی شده که اظهاراتش بد منعکس شده است.

 

 با بررسی فایل صوتی اظهارات آقای موسوی به این نتیجه رسید که خبرنگار آن رسانه اشتباهی در انعکاس نداشته و اگر مقصری در میان باشد، شخص آقای موسوی است که اظهاراتی خلاف قانون و قوانین رایج کشور داشته و اظهارات باب میل و شخصی خود را از موضع حکومتی بیان کرده است.

 

ضمن احترام به عذرخواهی آقای موسوی، باید گفت که لازمه زندگی در یک کشور پذیریش قانون اساسی آن کشور است و خریدوفروش آلات موسیقی نه تنها غیرقانونی نیست بلکه استفاده از موسیقی سالم در رسانه‌های رسمی از جمله صداوسیما و مراکز عمومی رایج بوده و هست و هیچ منعی نداشته و ندارد است. البته در اینکه اولویت در واردات و تخصیص ارز ترجیحی با کدام کالاها باید باشد مسئله دیگری است که باید توسط نهادهای تصمیم گیر مورد بررسی قرار بگیرد اما واردات لوازم موسیقی همواره امری رایج بوده و هست.

 

در نهایت می‌توان گفت که طرفداران و فعالان حوزه موسیقی که همواره مورد حمایت و احترام دستگاه‌های فرهنگی کشور بوده و هستند حق داشته و دارند که به اظهارات غیرقانونی و قابل تأمل آقای نماینده که قاعدتاً به معنای نظر اکثر نمایندگان محترم، دولت و قوه قضائیه نبوده و نیست، معترض باشند./ تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: