صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۰۷ - ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - 2021 December 18
کد خبر: ۱۱۴۱۶۲

سخنگوی نیرو‌های مسلح عراق:کنترل کامل پایگاه عین الاسد در دست ماست

یحیی رسول گفت:نیرو‌های عراقی کنترل کامل پایگاه عین الاسد را در دست دارند.

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از پایگاه خبری العهد نیوز، یحیی رسول، سخنگوی نیرو‌های مسلح عراق امروز (شنبه) در سخنانی از تسلط کامل نیرو‌های عراقی بر پایگاه عین الاسد که محل حضور نیرو‌های آمریکایی در استان الانبار بود، به شکل کامل خبر داد.

یحیی رسول در گفتگو با پایگاه العهد نیوز گفت: هیچ نیروی رزمی ائتلاف بین المللی و یا ناتو در داخل پایگاه عین الاسد حضور ندارند و مستشارانی نیز که اقدام به دادن پشتیبانی‌های لجستیک و توانمند سازی نیرو‌های عراقی می‌کنند، آنجا نیستند.

وی در ادامه اعلام کرد: بسیاری از مکان‌های داخل این پایگاه از نیرو‌های خارجی رزمی به شکلی کامل تخلیه شده اند و برخی پایگاه‌ها نیز مرتبط با تحویل تجهیزات پشتیبانی لجستیک به نیرو‌های عراقی هستند که در وظیفه دفاع از کشور، از نیرو‌های ما حمایت می‌کنند.

او همچنین افزود: این پایگاه، عراقی است و مسئول آن فرماندهی عراقی است و نیرو‌های عراقی از آن حمایت می‌کنند. این پایگاه به شکلی کامل تحت کنترل نیرو‌های عراقی قرار دارد.

گفتنی است پیشتر کاطع الرکابی، نماینده پارلمان عراق با تأکید بر ضرورت خروج نیرو‌های آمریکایی از پایگاه عین‌الاسد، از دولت کنونی این کشور به ریاست مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق که تاکنون موضوع تخلیه پایگاه عین‌الاسد از نیرو‌های آمریکایی را پیگیری نکرده است، ابراز تعجب کرده بود.

نماینده پارلمان عراق گفته بود نیرو‌های آمریکایی به راحتی در پایگاه عین‌الاسد تردد می‌کنند و هیچ علائم یا شواهدی که نشان دهنده تحویل بخش‌های تحت سیطره آن‌ها در پایگاه به نیرو‌های عراقی باشد دیده نمی‌شود.

الرکابی تأکید کرده بود: «پایگاه عین‌الاسد بسیار بزرگ است و تا این لحظه هیچ جدیتی از سوی آمریکا برای تحویل یا تخلیه آن احساس نشده است. آمریکا پایگاه عین‌الاسد را از دست نمی‌دهد به همین سبب باید آن را از آنجا اخراج و ریشه کن کرد؛ دولت مصطفی الکاظمی برای باقی ماندن در عراق به آن‌ها کمک می‌کند.»/باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: