صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - 2021 December 19
کد خبر: ۱۱۴۲۲۱

واکنش مجلس به افزایش قیمت خودرو

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس نسبت به قیمت فعلی خودروها منتقد هستند و منطق افزایش قیمت خودرو برای مجلس روشن نیست.

به گزارش راهبرد معاصر، حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، ضمن انتقاد از افزایش اخیر قیمت خودرو، اظهار داشت:کمیسیون صنایع و معادن مجلس نسبت به قیمت فعلی خودروها منتقد هستند و منطق افزایش قیمت‌ها برای مجلس روشن نیست.

 

وی با بیان اینکه علت افزایش قیمت خودرو مشخص نیست، افزود: مبنای افزایش قیمت برای اعضای کمیسیون صنایع روشن نیست؛به نظر می‌رسد خودروسازها باید هزینه هایشان را کاهش دهند و این هزینه‌ها از جیب مردم برداشته نشود.

 

عضو کمیسیون صنایع مجلس ادامه داد: بین قیمت خودروسازان و بازار تفاوت معناداری وجود دارد. آیا با افزایش قیمت خودرو در کارخانه، این فاصله قیمت کارخانه و بازار کم شد ؟ آیا جیب دلالها کمتر پر می‌شود؟

 

حجت الاسلام سلیمی در همین راستا ادامه داد: قابل پذیرش است که به هر حال قیمت مواد اولیه افزایش داشته و این تاثیر خود را بر قیمت تمام شده خودرو می‌گذارد ولی واقعیت این است که یکسری هزینه‌ها است که خودروسازان می‌توانند آن را مدیریت کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه باید همه چیز در خودروسازیها شفاف شود، افزود:کلیه حلقه‌های خرید قطعات و مواد اولیه و فولاد باید شفاف شود.

 

نماینده محلات در مجلس اضافه کرد: اگر هزینه‌های مازاد صورت می‌گیرد باید مشخص شود که دلیلش چیست. همچنین دریافتی کلیه مدیران باید روشن باشد و مشخص باشد آیا مناقصات برگزار می‌شود؟ این مباحث و بسیاری از موضوعات دیگر باید شفاف شود.

 

حجت الاسلام سلیمی در پایان در توضیح راهکاری برای کاهش قیمت خودرو تاکید کرد: با واردات مدیریت شده خودرو فنآوری وارد کشور شده ، انحصار شکسته می‌شود در نهایت کیفیت افزایش و قیمت‌ها تعدیل می‌شود./ تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: