صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۵:۲۹
  • دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 13 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۳ - ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - 2021 December 19
کد خبر: ۱۱۴۲۶۲

سؤال از وزیر نیرو در مجلس کلید خورده است

نماینده سراوان در مجلس از جمع آوری امضا برای طرح سؤال از وزیر نیرو خبر داده است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ ملک فاضلی نماینده سراوان در مجلس شورای اسلامی از جمع آوری امضا برای طرح سؤال از علی اکبر محرابیان وزیر نیرو خبر داد.

 

این نماینده استان سیستان و بلوچستان پیشتر از وزارت نیرو به دلیل مشکلات آبی و زیرساخت‌های آبرسانی انتقاد کرده بود. فاضلی شهریور ماه گفته حداکثر میزان آب زیرزمینی در بالادست حوزه انتخابیه‌اش تقریباً می‌تواند آب شرب حدود ۲ یا ۳ سال سراوان را تأمین کند.

 

مناطق سراوان، سیب، سوران و مهرستان در نزدیکی مرز استان سیستان و بلوچستان و پاکستان قرار دارد که به گفته نماینده این حوزه انتخابیه، آبرسانی از حوضه آبی مشترک روتک می‌تواند مشکل ۳۰ تا ۴۰ سال آب آن را تأمین کند. فاضلی ادعا کرده هزینه انتقال و تأمین آب منطقه روتک به شهر سراوان به ازای ۲۰۰ هزار نفر، ۵۰۰ میلیارد تومان است.

 

نماینده سراوان از سدی به نام ماشکید علیا نام برده که از سال ۹۳ آبگیری شده اما وزارت نیروی وقت آن را رها کرده و لوله‌کشی به سمت خانه‌ها یا کانال‌کشی به زمین‌های کشاورزی انجام نشده است. او گفته که «از وزارت نیرو و دست‌اندرکاران این طرح می‌خواهیم هدف پروژه را تعیین کنند. حدود ۹ سال است این اتفاق افتاده و مردم آن را می‌بینند و برای جامعه توقع ایجاد می‌شود. دیدن آب و نرسیدن آن به خانه‌ها نارضایتی به وجود می‌آورد. سد داریم اما آبش به مردم نرسیده است.»

 

فاضلی اضافه کرده «پروژه سد ماشکید علیا برای تکمیل در همان زمان ساخت می‌توانست با حدود ۷۰ میلیارد تومان به پایان برسد، اما حالا باید حدود هزار میلیارد تومان هزینه شود.» ۲۳ آذر ماه وزیر نیرو برای پاسخگویی به برخی نمایندگان مجلس درباره تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام سدسازی کشور به کمیسیون انرژی دعوت شده بود./ باشگاه خبرنگاران

 

نظر شما