صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۲۷ - ۰۴ دی ۱۴۰۰ - 2021 December 25
کد خبر: ۱۱۵۱۵۹

روند رشد شاخص بورس آغاز شد؟

یک کارشناس بازار سرمایه می گوید که شاخص کل از نظر تکنیکال روی یک حمایت بسیار مستحکم بود. در محدوده PRZ بسیار مهمی قرار داشت و سرانجام وارد فضای تغییر روند و صعودی شد.

به گزارش راهبرد معاصر بازار سهام پس از افت و خیزهای فراوان در هفته گذشته طی چهار روز معاملاتی پیش روند رو به رشدی داشته است. کارشناسان معتقدند این روند ماندگار است و احتمال بازگشت شاخص کل بسیار کمرنگ است.

محمدمهدی عشریه، کارشناس بازار سهام گفت: شاخص کل از نظر تکنیکال روی یک حمایت بسیار مستحکم بود. در محدوده PRZ بسیار مهمی قرار داشت و سرانجام وارد فضای تغییر روند و صعودی شد. به نظر من این روند ادامه‌دار است و کف‌های شاخص به صورت پله‌ای افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: تغییرات مثبتی در بودجه سال آینده وعده داده شد. مواردی مانند حذف تعلیق نمادها، کاهش نظارت‌های سلیقه‌ای و … می‌تواند یکی از عوامل بازگشت اعتماد به بورس باشد. بازارهای مالی نیازمند آزادی هستند. حرکت‌های مثبتی از طرف وزارت اقتصاد و رئیس سازمان بورس انجام شد که نگرش تحلیلگران و فعالان را نسبت به بازار تغییر داد.

عشریه عنوان کرد: هر چند برای رسیدن به وضعیت مطلوب راه زیادی مانده است. حذف دامنه نوسان، حجم مبنا، افزایش ساعات معاملات و … زمان‌بر است اما خواسته به حقی است.

این کارشناس بازار سهام خاطرنشان کرد: تسهیل روند صدور مجوز در سازمان بسیار در اعتمادسازی تاثیرگذار بوده است. البته سازمان بورس یک سال است که مجوزی در گروه مشاوره سرمایه‌گذاری نوع دو صادر نکرده اما برای سامان‌بخشی به بازار سهام باید به این سمت حرکت کند و از این طریق حجم تخلفات نیز کاهش پیدا می‌کند./تجارت نیوز

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: