صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۸:۰۷
  • دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 13 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۰۷ دی ۱۴۰۰ - 2021 December 28
کد خبر: ۱۱۵۵۲۲

واکنش سفیر ایران در لندن به نگرانی انگلیس بابت حمله سایبری تهران

سفیر ایران در لندن در واکنش به ادعا‌های بی اساس وزیر انگلیسی با بیان این که ما از خصومت با هیچ کشوری که با آن رابطه دیپلماتیک داریم استقبال نمی‌کنیم، تصریح کرد: از خصومت ورزی هیچ کشوری هم هراسان نخواهیم شد.

به گزارش راهبرد معاصر، محسن بهاروند سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن در واکنش به اظهارات بی پایه و اساس «دیمین هیندز» وزیر دولت انگلیس در امنیت داخلی و مرز‌ها درباره ایران که ایران را جزو کشور‌های متخاصم خوانده در صفحه اینستاگرامش نوشت: ما از خصومت با هیچ کشوری که با آن رابطه دیپلماتیک داریم استقبال نمی‌کنیم.

وی افزود: احترام متقابل و منافع متقابل از اصول سیاست خارجی ایران است. در عین حال از خصومت ورزی هیچ کشوری هم هراسان نخواهیم شد.

بهاروند خاطرنشان کرد: ما بر تامین امنیت و حفظ منافع ملی کشورمان اصرار کرده و بر اصول خود پایمردی و ایستادگی خواهیم کرد. اصل عمل متقابل نیز از اصول عرفی و جا افتاده روابط دیپلماتیک است که آن را مورد توجه قرار می‌دهیم.

 «دیمین هیندز» معاون وزیر کشور انگلیس در مصاحبه با روزنامه انگلیسی «تلگراف» مدعی شد، روسیه، چین و ایران «به اشکال مختلف» در جاسوسی میدانی، حملات سایبری، آماده‌باش نیرو‌های نظامی و کمپین‌های انتشار اخبار نادرست علیه لندن «دخیل هستند».

هیندز افزود: «سه کشوری که اشاره کردم، قابلیت‌های فیزیکی انسانی و حضور گسترده‌ای در فضای سایبری دارند که قابل به‌کار گرفتن در مقیاس وسیع هستند»./فارس

نظر شما