صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۲۱ - ۰۷ دی ۱۴۰۰ - 2021 December 28
کد خبر: ۱۱۵۵۳۴

ایرلاین های پرواز تهران ایروان

جاذبه‌های گردشگری ایروان بسیار زیاد هستند و آب‌وهوای معتدلی هم دارد. وجود این عوامل باعث شده که در طول سال افراد زیادی از کشور آماده سفر به این شهر شوند.

 

به گزارش راهبرد معاصر؛  ممکن است برای مسافران سوالات مختلفی درباره فرودگاه ایروان، زمان‌های پرواز، ایرلاین‌های فعال و بهترین زمان سفر به این شهر پیش بیاید. ما در ادامه به بررسی همه موارد گفته شده خواهیم پرداخت، پس قبل از سفر به ایروان این مطلب را تا پایان بخوانید.

 

فرودگاه ایروان

شاید برایتان جالب باشد که این فرودگاه، تنها فرودگاه بین‌المللی در کشور ارمنستان بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است. درطول سال بیش از 3 میلیون مسافر از فرودگاه زوارتنوتس جابجا می‌شوند. البته این فرودگاه با مرکز شهر ایروان حدود 12 کیلومتر فاصله دارد و در نزدیکی شهر زوارتنوتس واقع شده است.

 

این فرودگاه ابتدا 3 ترمینال داشت که سال 2011 یکی از آن‌ها تعطیل شدند. این ترمینال به‌دلیل طراحی خاص و معماری منحصربه‌فردش اکنون به عنوان یک اثر ملی در کشور ارمنستان به ثبت رسیده. در ترمینال‌های 1 و 2، دو ساختمان جدا ساخته شده که از آن‌ها پروازهای ورودی یا خروجی مدیریت می‌شوند. مسافرانی که از هرشهری به ایروان می‌روند، باید از این ترمینال‌ها عبور کرده و گشت‌وگذار در شهر را شروع کنند.

 

بد نیست کمی هم درباره امکانات فرودگاه بین‌المللی زوارتنوتس بدانید. در این فرودگاه امکاناتی مانند سرویس بهداشتی، کافی‌شاپ، رستوران، سالن مخصوص بیزینس کلاس، خدمات ویژه برای معلولان و افراد کم‌توان، سالن VIP، بانک، صراف، خدمات پستی، فروشگاه، تاکسی سرویس، پارکینگ و... وجود دارد.

 

زمان‌های پرواز به ایروان

اگر می‌خواهید پرواز تهران ایروان را رزرو کنید، بد نیست بدانید که در چه روزهایی از هفته این پرواز انجام می‌شود. مسیر تهران ارمنستان تقریبا پرتردد است و به‌همین‌دلیل چندین ایرلاین در این مسیر فعالیت دارند. بستگی دارد که چه ایرلاینی را برای سفر انتخاب کنید. پروازهای تهران به ارمنستان هرروز انجام می‌شود، اما در روزهای چهارشنبه هرهفته تعداد پروازهای بیشتری برای رزرو وجود دارد.

 

چه ایرلاین‌هایی برای پرواز تهران ارمنستان فعالیت دارند؟

همان‌طور که گفته شد، تقریبا تقاضا برای پرواز به ارمنستان زیاد است و به‌همین‌دلیل چندین ایرلاین مسافران را بین این دو شهر جابجا می‌کنند. اصلی‌ترین ایرلاین تهران ایروان آرمنیا است که یکی از اصلی‌ترین شرکت‌های هواپیمایی ارمنستان محسوب می‌شود. این شرکت پروازهای روزانه برای این دو شهر دارد.

 

شرکت‌های هواپیمایی ایرانی که مسافران را از تهران به ایروان می‌برند، عبارتند از: ماهان ایر، هواپیمایی آسمان و هما. چندین ایرلاین خارجی هم در مسیر فعالیت دارند که معمولا پروازهای آن‌ها طولانی است. شرکت‌های مانند هواپیمایی قطر، فلای دبی، لوفت هانزا و... مسافران را از تهران به ایروان می‌برند. پروازهای این شرکت‌ها چند توقفه هستند و به‌همین‌دلیل قیمت بیشتری دارند. معمولا این با این پروازها ابتدا به قطر یا دبی رفته و بعد به سمت ارمنستان خواهید رفت.

 

بهترین زمان سفر به ایروان

مشخص کردن زمان سفر به شرایط شما بستگی دارد. قبل از رزرو بلیط باید بدانید که چه انتظاراتی از شهر مقصد دارید. ممکن است بخواهید سفری ارزان داشته باشید که در این شرایط باید زمانی را برای سفر انتخاب کنید که تقاضا برای سفر به آن منطقه بسیار کم است.

 

بهترین زمانی که می‌توانید برای سفر به ایروان انتخاب کنید، بازه زمانی بهار تا اواسط پاییز است. با آغاز سال جدید، افراد زیادی آماده سفر می‌شوند؛ برخی از ایرانیان هم این شهر را برای سفر انتخاب می‌کنند. همچنین شرایط جوی ایروان در تابستان بسیار متعادل بوده و همین ‌دلیل باعث شده که افراد دیگری از کشور ارمنستان به این شهر بروند.

 

هوای تابستان این شهر زیاد گرم نیست و تقریبا شاهد هوایی بهاری خواهید، البته کمی گرم‌تر از بهار. تابستان پرگردشگرترین فصل سال در ایروان است. در این فصل می‌توانید همه جاذبه‌های گردشگری این شهر را ببینید و از تماشای آن‌ها لذت ببرید. با آغاز پاییز هرچه بیشتر به زمستان نزدیک می‌شوید، هوا هم سردتر می‌شود.

 

آب‌وهوای ایروان تا اواسط این فصل بسیار متعادل است، اما به‌دلایل مختلف افراد کمی آن را برای سفر انتخاب می‌کنند. در فصل پاییز می‌توانید شاهد آب‌وهوایی منحصربه‌فرد باشید. به‌دلیل کم شدن گردشگر در این فصل، هزینه‌ها برای اقامت و گشت‌وگذار در ایروان هم تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

 

زمستان سردترین فصل سال در همه مناطق جهان است. ایروان در این فصل بسیار سرد خواهد شد و ممکن است نتوانید این دمای هوا را تحمل کنید، پس به فکر سفر زمستانه به این شهر نباشید. حدود 7 روز از هرماه در فصل زمستان ایروان برف می‌بارد و همین موضوع باعث شده که میزان تقاضا برای رزرو پرواز تهران ایروان و سفر به این شهر تاحد زیادی کاهش یابد.

 

ما تقریبا هر فصل در ایروان را بررسی کردیم و این شمایید که باید نسبت به شرایطتان بهترین زمان سفر به آن را انتخاب کنید. امیدواریم که توانسته باشیم اطلاعاتی کامل درباره پرواز تهران ایروان به شما داده باشیم. اگر تجربه سفر به این شهر دیدنی را داشته‌اید، نظراتتان را درباره آن با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید تا مسافران با اطلاعات بیشتری آماده سفر به این شهر شوند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: