صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۳:۵۱
  • چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
  • Wednesday 03 August 2022
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۱۶ دی ۱۴۰۰ - 2022 January 06
کد خبر: ۱۱۶۶۹۷

درخواست مجلس از دولت درباره لایحه جامع همسان سازی نظام پرداخت کارکنان

بک نماینده مجلس از دولت در خواست کرد تا زودتر لایحه جامع همسان سازی نظام پرداخت کارکنان را به مجلس بفرستد.

به گزارش راهبرد معاصر نماینده فریدن در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که باید دولت هر چه سریعتر لایحه جامع همسان سازی نظام پرداخت کارکنان دولت را در راستای برقراری عدالت در پرداخت ارائه کند.

گزارش ایسنا، حسین محمدصالحی در جلسه علنی امروز(چهارشنبه) در تذکری گفت: گفت: باید دولت هر چه سریعتر لایحه جامع همسان سازی نظام پرداخت کارکنان دولت را در راستای برقراری عدالت در پرداخت ارائه کند؛ کارکنان منابع طبیعی، بهزیستی، آموزش و پرورش، ثبت احوال، ثبت اسناد، قوه قضائیه و وزارت کشور دارای مشکلات معیشتی هستند.

وی همچنین اظهار کرد: در شرایطی که کشاورزان به دلیل خشکسالی شدید دچار مضیقه هستند، بانک کشاورزی وام ها را تمدید نمی کند و این باعث فشار بیش از پیش بر کشاورزان شده است. از طرف دیگر وضع نهاده های دامی در سطح کشور نامناسب است، این روزها با قوت گرفتن بحث حذف ارز ترجیحی از نهاده های دامی، نرخ این محصولات از ۷ هزار تومان به ۱۱ هزار تومان افزایش یافته انتظار می رود در صورتی که دولت و مجلس موافق این سیاستگذاری هستند، تدابیری برای مدیریت بازار داشته باشند.

این نماینده مجلس ادامه داد: با وجود تذکرات متعدد، وزرای نیرو و کشاورزی دولت گذشته درباره تولید کنتورهای هوشمند ورود نکرده و همچنان شاهد تولید کنتورهای هوشمند آب در انحصار چند شرکت هستیم که باعث ایجاد رانت در قیمت گذاری شده است. همچنین کشاورزان را به دلایل واهی مجبور به تعویض کنتورهای آب نصب شده می کنند که هزینه ای بالغ بر ۲۵ هزار تومان روی دست کشاورز می گذارد.

وی با انتقاد از کمبود سوخت موتورهای کشاورزی اظهار کرد: به بهانه قاچاق سوخت، سهمیه سوخت موتورهای چاه کشاورزان تنها کفاف یک هفته را می دهد، این در حالی است که کشاورز می تواند در بازار آزاد گازوئیل را به هر میزان به قیمت لیتر ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان خریداری کند. اگر بحث قاچاق سوخت در میان است، فروش آزاد گازوئیل در بازار چه معنایی دارد؟/عصر ایران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: