صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۰:۲۶
  • پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Thursday 16 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۵ - ۱۸ دی ۱۴۰۰ - 2022 January 08
کد خبر: ۱۱۶۹۲۰
تعداد نظرات: ۴ نظر

خبر مهم درباره ضامن برای متقاضیان وام ازدواج در 1401+ مبلغ وام ازدواج

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۱ در پی افزایش وام ازدواج و حذف ضامن کارمند هستیم.

به گزارش راهبرد معاصر, مهندس کمال حسین پور عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۱ در پی افزایش وام ازدواج و حذف ضامن کارمند هستیم.

 

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در این رابطه افزود: با شرایط اقتصادی فعلی و تورم کمرشکن چند سال اخیر برای حمایت از ازدواج جوانان ناگزیر هستیم وام ازدواج را افزایش دهیم. مجلس در پی افزایش وام ازدواج تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان برای زوجی که کمتر از ۲۵ سال و زوجه ای که کمتر از ۲۳ دارد، است. در صورت تأیید نهایی، سایر زوجین هم ۳۰۰ میلیون تومان وام می گیرند.


حسین پور اضافه کرد: مبحث بعدی در خصوص وام ازداج بحث ضامن است. بانک ها در این خصوص بسیار سخت می گیرند و ضامن کارمند می خواهند. این سختگیری باعث می شود بسیاری از زوجین قید وام ازدواج را بزنند یا این امتیاز بسیار مهم خود را بفروشند. پیدا کردن ضامن کارمند برای تعدادی از زوجین بسیار سخت و حتی ناممکن است. ما در لایحه بودجه ۱۴۰۱ در نظر داریم شرط ضامن کارمند را حذف کنیم. بانک ها می توانند ضمانت های دیگری بگیرند اگر بخواهند راهش را هم پیدا می کنند. به هر حال شرایط گرفتن تسهیلات ازدواج باید تسهیل گردد./ خبرانلاین

نظر شما
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مجید
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
ای بابا یکی میگه ضامن رو حذف کردیم اون یکی که کارمند بانکه میگه گوه خوردن.هش دروغه محضه بهتره که ازدواج نکیم تا بهتر زندگی کنیم.اینها حرف مفت ودروغ رو خیلی بهتر از راست میزنن وفقط مردم بیچاره رو بازیچه ی دستشون کردن.
حسن
۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
سلام خواهشمندم ضامن وام ازدواج راحذف کنید ودرعوض سفته دریافت نماید بخدا در این زمانه کسی ضامن نمیشود وازدواج برقرار نمیشود
چ ی
۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
ففط سغته برای ما ممکن است والا از کجا ضامن بیاریم دولت بهتره نمک بر زخم ما نپاشد...ماهم خدایی داریم...
ف م
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
خواهشا صامن وام تزدواج را حدف کنید ور عوض سفته چند برابر گرفته شود و تمام حساب و دریافتی های زوجین مدنظر ضمانت قرار گیرد و اگر اقساط وام پرداخت نگردد جریمه دیرکرد زیاد گرفته شود و امکان کار بانکی میسر نگردد.همه کارها دست دولت است و همه کار میتواند بکند.