صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۶:۲۶
  • دوشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Monday 05 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۳ - ۱۸ دی ۱۴۰۰ - 2022 January 08
کد خبر: ۱۱۶۹۴۵

آیت‌الله مدرسی: پس از خروج نیروهای اشغالگر از عراق باید نقشه راه آینده را تعیین کنیم

آیت‌الله محمد تقی مدرسی از مراجع تقلید عراق گفت :امروز، پس از خروج نیروهای اشغالگر از عراق، ما باید نقشه راه آینده را تعیین کنیم و به شبکه‌ها و رسانه‌های مزدور که به جنگ‌افروزی و اختلاف‌افکنی بین مردم مشغول هستند، گوش ندهیم

به گزارش راهبرد معاصر آیت الله سید محمد تقی مدرسی از مردم عراق بویژه نخبگان خواست تا نقشه راه دولت بعدی را برای ساختن آینده کشور به خصوص پس از خروج نیروهای اشغالگر ترسیم کنند.

او در سخنان این هفته خویش گفت: «امروز، پس از خروج نیروهای اشغالگر از عراق، ما باید نقشه راه آینده را تعیین کنیم و به شبکه‌ها و رسانه‌های مزدور که به جنگ‌افروزی و اختلاف‌افکنی بین مردم مشغول هستند، گوش ندهیم».

آیت‌الله مدرسی افزود: «عراق کشوری یکپارچه است و نباید بین عرب و کرد و سنی و شیعه تفاوتی باشد، بلکه باید به تمام قومیت‌ها و مذاهب احترام گذاشت و تنها به وحدت و پیشرفت عراق بیاندیشیم».

وی همچنین با بیان اینکه با اشغال عراق شدیدا مخالف بودم، گفت: «همان زمان از کشورهای غربی خواستم به جای اشغال عراق به مردم کمک کنند تا بتوانند از نظام استبدادی خود را آزاد کنند، اما متأسفانه اینطور نشد و امروز غربی‌ها به اراده ملت عراق واقف شدند و بزودی از کشور خارج می‌شوند».

او افزود: «مردم عراق پس از سقوط رژیم سابق، جز بخش مختصری از آزادی و دموکراسی، آن هم ظواهری همچون انتخابات و پارلمان، بهره‌ دیگری نبردند و به محتوای دموکراسی که مسئولیتی بر عهده همگان است، بی‌توجه بودند. پس هرکسی باید مسئولیت خود را برای آبادانی کشور ادا کند. مثلا هیئت‌های حسینی در ارائه راه‌حل نقش مهمی دارند. همچنین خطبای منابر با توجه به مشکلات مردم باید پیشنهادات و نظرات خود را ارائه کنند. نقش علمای دین را نیز نباید فراموش کرد که می‌بایست اهداف امت را پیگیری کنند».

آیت الله مدرسی در خاتمه سخنانش از نمایندگان جدید پارلمان عراق خواست با مردم تعامل و مشورت و از نظرات آنان استفاده کنند. همچنین از احزاب فعال در عراق خواست که خدمت به مردم را دغدغه اصلی خود قرار دهند./فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: