صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۴۲ - ۲۲ دی ۱۴۰۰ - 2022 January 12
کد خبر: ۱۱۷۵۰۸

فدراسیون فوتبال: شستا باز هم پول می خواهد

خزانه دار فدراسیون فوتبال گفت:ما ۲ میلیون یورو را از شستا دریافت کردیم و سپس ۲۵ میلیارد با تاخیر به شستا پرداخت کردیم، با توجه به این‌که فوتبال یک نهاد ملی است، حتی باید تاخیر سود پول را هم نمی‌دادیم و دولت کمک می‌کرد که ما اصل پول را دادیم دیگر دیرکرد آن را پرداخت نمی‌کردیم.

به گزارش راهبرد معاصر خزانه‌دار فدراسیون فوتبال توضیحاتی را درباره پرونده شستا ارائه کرد. یکی از چالش‌های فدراسیون فوتبال در یکسال گذشته، موضوع شکایت شرکت شستا زیر مجموعه تامین اجتماعی از فدراسیون بابت عدم پرداخت مبلغ قرض شده بود؛ مبلغی که بابت پرداخت مطالبات ویلموتس از سوی مدیران وقت فدراسیون فوتبال دریافت شده بود اما به شرکت شستا عودت داده نشد.

این موضوع سبب شد تا شرکت شستا در اقدامی حقوقی، حکم توقیف اموال را گرفته و ساختمان فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس را در اختیار خود بگیرد تا این‌گونه نسبت به بدقولی مسئولان فدراسیون فوتبال واکنش داشته باشد.

در دوره جدید ریاست فدراسیون فوتبال، تلاش شد تا این بدهی تسویه‌حساب شود و ۲۵ میلیارد تومان به صورت ریالی پرداخت شد؛ اما با این‌حال شرکت شستا معتقد است که معادل ارزی پول داده شده را به روز می‌خواهد و این مسئله باعث ایجاد چالش شده است.

سلیمانی خزانه‌دار فدراسیون فوتبال در این‌باره امروز در حاشیه نشست اعضای هیات‌رئیسه گفت:

ما ۲۵ میلیارد تومان را پرداخت کرده‌ایم و شاید کمی هم مشمول کم‌لطفی رسانه‌ها قرار گرفته باشیم؛ آن زمان به دلیل این‌که به سامانه ما دسترسی نداشتیم نتوانستیم این معامله را به صورت ریالی انجام بدهیم.

وی افزود:

به نظر من شستا صددرصد از ما ۲۵ میلیارد پول طلب داشت که فکر می‌کنم کاملاً توسط وزارت ورزش و البته با گردشی که در حساب ما بود، پرداخت شد و قطعا اگر رئیس قوه قضاییه به نامه ما توجه داشته باشند، هم ساختمان پرسپولیس و هم ساختمان فدراسیون فوتبال باید بازگردد. باید این را هم بگویم که در مقابل توان حقوقی بالای شستا، فوتبال این توانایی را نداشت.

خزانه‌دار فدراسیون فوتبال به این موضوع هم اشاره داشت که با توجه به قید فوریت پرداخت مطالبات ویلموتس در زمان دریافت پول از شستا، توافقاتی به صورت مکتوب درباره زمان بازپرداخت پول انجام نشده است و در این بین، وزارت ورزش هم مشکلات مالی داشت که در آن مقطع نتوانست به ما کمک مالی کند.

سلیمانی ادامه داد:

ما ۲ میلیون یورو را از شستا دریافت کردیم و سپس ۲۵ میلیارد با تاخیر به شستا پرداخت کردیم، با توجه به این‌که فوتبال یک نهاد ملی است، حتی باید تاخیر سود پول را هم نمی‌دادیم و دولت کمک می‌کرد که ما اصل پول را دادیم دیگر دیرکرد آن را پرداخت نمی‌کردیم./پارس فوتبال

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: