صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۴:۱۳
  • يکشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۱
  • Sunday 04 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۳ - ۲۹ دی ۱۴۰۰ - 2022 January 19
کد خبر: ۱۱۸۵۸۱

بلینکن: آمریکا به دنبال تقویت توان دفاعی کی‌یف است

وزیر خارجه آمریکا در دیدار با همتای اوکراینی خود گفت:به دنبال تقویت توان دفاعی اوکراین هستیم.

به گزارش راهبرد معاصر «آنتونی بلینکن» وزیرخارجه آمریکا در نشست خبری بعد از دیدار «دیمترو کولبا» همتای اوکراینی خود گفت: «روسیه همیشه به دنبال تضعیف دموکراسی در اوکراین بوده است و ما در اینجا حمایت بی‌دریغ خود را از کی‌یف اعلام می‌کنیم، واشنگتن به اوکراین کمک‌های دفاعی ارائه کرده از جمله تجهیزاتی که در هفته‌های گذشته وارد این کشور شده است.»

وزیر خارجه آمریکا در ادامه ادعا کرد این کشور به همه تلاش‌های دیپلماتیک خود برای جلوگیری از هرگونه تجاوز روسیه به اوکراین ادامه خواهد داد، زیرا تاریخ به آمریکایی‌ها ثابت کرده است روسیه چندین اقدام خصمانه علیه اوکراین داشته است.

وزیر خارجه اوکراین نیز در ادامه صحبت‌های همتای آمریکایی خود اعلام کرد تنها راه‌حل این مناقشه از راه دیپلماسی است و کی‌یف هیچ عملیات تهاجمی را برنامه‌ریزی نمی‌کند.

پیش از این الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین از آمریکا خواست تحریم‌هایی را بر روسیه اعمال کند. این در حالی است که روسیه با بیان اینکه ترسی از تحریم‌های آمریکایی ندارد، ضمن ارائه پیشنهاد‌هایی امنیتی خواستار کاهش تنش‌ها در منطقه شده است.

تنش‌های روسیه و اوکراین در پی ادعای رئیس جمهور اوکراین مبنی بر استقرار هزاران نیروی روسی در مرز مشترک با این کشور افزایش پیدا کرده است. کشور‌های غربی روسیه را به برنامه ریزی برای حمله به اوکراین متهم می‌کنند، اما مسکو طرح حمله علیه کی‌یف را بار‌ها رد کرده است.

روابط روسیه و ناتو به ریاست آمریکا اخیراً به دلیل افزایش حضور نظامی اعضای این پیمان در نزدیکی مرز‌های روسیه به بهانه حفاظت از اوکراین در برابر آنچه که آنان تهدید بالقوه روسیه می‌خوانند، متشنج شده است. با این حال مقامات روسیه پیشنهاد‌های امنیتی را برای حل بحران اوکراین ارائه داده‌اند، اما واشنگتن گفته است نمی‌تواند این خواسته‌ها را بپذیرد./باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: