صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۹:۰۱ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - 2022 January 23
کد خبر: ۱۱۸۹۶۸

زمین لرزه ۴.۴ ریشتری تبریز را لرزاند+ جزئیات

زلزله شدید ساعت ۸ و ۱۱ دقیقه صبح امروز یک شنبه تبریز را لرزاند.

به گزارش راهبرد معاصر، هنربر مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: زمین لرزه‌ای به قدرت ۴.۴ ریشتر ساعت هشت صبح امروز یکشنبه در عمق ۱۵ کیلومتری روی داد.

کانون این زمین لرزه شهر باسمنج در ۱۰ کیاومتری جنوب شرق تبریز بود.

هنوز گزارشی از تلفات احتمالی این حادثه اعلام نشده است.

اکیپ‌های ارزیاب اداره کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی با همراهی نیروی انتظامی، هلال احمر، اورژانس و شهرداری تبریز به محل وقوع زمین لرزه اعزام شدند.

وقوع این زمین لرزه باعث شد که مردم تبریز با نگرانی از خانه‌های خود بیرون بیایند.

 

 

اعزام ۱۲ اکیب ارزیاب به شهر‌های باسمنج، سردرود و تبریز

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی از اعزام ۱۲ اکیب ارزیاب به شهر‌های باسمنج، سردرود و تبریز به دنبال وقوع زلزله ۴.۴ ریشتری ساعت ۸ صبح امروز در تبریز خبر داد.

حمید حسین پور در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: به‌دنبال وقوع زمین‌لرزه ۴.۴ ریشتری امروز، یکشنبه، سوم بهمن، راس ساعت ۰۸:۰۰:۵۱ به طول جغرافیایی ۴۶.۳۵ و عرض جغرافیایی ۳۸.۰۲ در عمق ۱۵ کیلومتر در هشت کیلومتری تبریز، ۱۱ کیلومتری باسمنج و ۱۷ کیلومتری سردرود بلافاصله چهار تیم ارزیاب اولیه و دو تیم از جمعیت هلال احمر شهرستان تبریز به فرماندهی رئیس شعبه تبریز و دو تیم از معاونت امداد و نجات استان به فرماندهی معاون امداد و نجات جهت ارزیابی خسارت‌های احتمالی به شهر‌های باسمنج و سردرود و روستا‌های اطراف اعزام شدند.

 به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی، وی افزود: با توجه به وسعت جغرافیایی اعلام شده در کانون زلزله در ادامه نیز هشت تیم ارزیاب از معاونت امداد ونجات به شهر باسمنج اعزام شد و تیم خانه هلال سردرود نیز فعال شد که براساس ارزیابی اولیه و صحبت با شهردار و بخشدار باسمنج گزارشی مبنی‌بر خسارت دریافت نشده و تیم‌های ارزیاب در حال اعزام به ۱۹ روستای تابعه شهر باسمنج هستند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: