صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۴:۲۴
  • سه‌شنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
  • Tuesday 20 September 2022
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۸ - ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - 2022 January 25
کد خبر: ۱۱۹۴۳۴

تحریم های داخلی بورس چیست؟

ریزش شاخص کل در ادامه روند منفی روزهای گذشته تشدید شد. امروز شاخص کل بورس در مرز یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش راهبرد معاصر ریزش شاخص کل در ادامه روند منفی روزهای گذشته تشدید شد. امروز شاخص کل بورس در مرز یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی قرار گرفت.

ریزش ادامه‌دار شاخص کل در حالی ادامه می‌یابد که چند روز پیش برخی از نمایندگان مجلس با عنوان حل مشکلات بورس جلسه‌ای با فعالان این حوزه برگزار کرده بودند. جلسه‌ای که برخی از فعالان بورس به نتایج آن امیدوار بودند و عده زیادی نیز معترض.

ایمان رئیسی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز در پیش‌بینی معاملات فردا می‌گوید: با توجه به وضعیت معاملات امروز فردا نیز بازار منفی است.

وی توضیح می‌دهد: امروز شاهد یک روز وحشتناک در بورس بودیم، با این جو بی‌اعتمادی به وجود آمده باید شاهد خروج نقدینگی بیش از پیش باشیم.

این فعال بازار سرمایه ادامه می‌دهد: مدیرعامل سابق فرابورس در برنامه زنده گفت «ما از بورس حمایت می‌کنیم و دید بلندمدت داشته باشید» در صورتی که اگر همان زمان از بورس خارج می‌شدیم زیان‌مان ۴۰ تا ۵۰ درصد کمتر بود.

به گفته ا. حمایت از بازار سرمایه به صورت کلامی بوده و به صورت عملی اتفاقی در بازار نیفتاده است. یک روز مجلس با فعالان بورسی جلسه می‌گذار و روز گذشته قوانینی به زیان بازار تصویب می‌کنند.

رئیسی تاکید می‌کند: دولت سهامدارعمده در بورس به حساب می‌آید. تا دولت از بازار حمایت نکند، وضعیت به این شکل باقی می‌ماند.

این فعال بازارهای می‌گوید: به نظر می‌رسد جو منفی در بازار سرمایه ادامه دارد باشد.

وی ادامه می‌دهد: اوضاع بازار خوب نیست و نشان دهنده شرایط اقتصادی کشور است، امیدواریم وضعیت تغییر کند.

رئیسی در نهایت می‌گوید: ما گرفتار تحریم‌های خارجی هستیم، از سوی دیگر تحریم‌های داخلی که مجلس تصویب می‌کند بورس را به نا امیدی می‌کشاند./تجارت نیوز

برچسب ها
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: