صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۳:۱۵
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - 2022 January 30
کد خبر: ۱۲۰۰۴۰

محددیت‌ های کرونایی به مازندران بازگشت / تعطیلی مدارس و دانشگاه ها برای یک هفته

بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی مازندران با توجه به وضعیت کرونایی استان همه مدارس و دانشگاه‌ ها در شهرستان‌ های زرد و نارنجی به مدت یک هفته تعطیل است.

به گزارش راهبرد معاصر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از اعمال محدودیت‌های یک هفته‌ای کرونا در استان خبر داد. به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران،‌ ‌قاسم اویس درباره اعمال محدودیت‌های یک هفته‌ای کرونا در مازندران اظهار داشت: با توجه به وضعیت کرونایی استان همه مدارس و دانشگاه‌ها در شهرستان‌های زرد و نارنجی به مدت یک هفته تعطیل است.

وی افزود: کلاس‌ها در شهر‌های دارای رنگ‌بندی آبی نیز به صورت تلفیقی با حضور حداقلی دانش‌آموزان به طور حضوری و غیر حضوری برگزار می‌شود.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تالار‌ها هم به مدت یک هفته تعطیل و رستوران‌ها هم در این مدت فقط برون بر خواهند بود.

آغاز تزریق واکسن به گروه سنی 9 تا 12 سال در مازندران

اویس با بیان اینکه تزریق واکسن به گروه سنی 9 تا 12 سال از امروز همزمان با سراسر کشور در استان آغاز شد، تصریح کرد: براساس دستور العمل‌های بهداشتی، واکسن‌های مناسب این گروه سنی، سینوفارم و پاستوکووک بوده که در دو نوبت تزریق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به ایمنی دسته‌جمعی لازم است همه گروه‌های سنی واکسن خود را دریافت کنند، گفت: سویه جدید کرونا - اُمیکرون می‌توانند برای کودکان نیز خطرناک باشد و سلامتی کودکان و نوجوانان را تهدید کند.

اویس ادامه داد:حدود 212 هزار دانش آموز گروه سنی 12 تا 18 سال در مازندران واکسن کرونا تزریق کردند و تاکنون عوارض خاصی در این زمینه گزارش نشده است./تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: