صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - 2022 February 06
کد خبر: ۱۲۰۹۲۶

«ریان» کودک ۵ ساله مغربی محبوس در چاه جان خود را از دست داد+ تصاویر و فیلم

دفتر پادشاهی مغرب در بیانیه‌ای از فوت «ریان» کودک ۵ساله که در چاهی عمیق سقوط کرده بود، خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر، نیرو‌های امداد و نجات مراکش پس از پنج روز تلاش برای نجات «ریان» کودک مغربی از چاه ۳۲متری، موفق به خارج کردن وی شدند؛ اما خبر فوتش باعث ناراحتی و واکنش‌های بسیاری در سطح این کشور و کل جهان عرب شد.

بنابر گزارش پایگاه خبری «عربی۲۱» بامداد گذشته دربار سلطنتی کشور مغرب در یک بیانه رسمی فوت ریان را اعلام کرد. در این بیانیه آمده است: در پی حادثه دلخراشی که منجر به فوت کودک مغربی شد، «محمد ششم» شاه مغرب با پدر و مادر این کودک جان‌باخته تماس تلفنی داشته است؛ وی در این تماس، فوت دردناک این کودک را به خانواده‌اش تسلیت گفت.




محمد ششم همچنین در این بیانیه، مراتب تقدیر خود را از تلاش‌ها و زحمات تمامی نهاد‌های عمومی و نیرو‌های امدادی اعلام و از همبستگی و همدردی گسترده خانواده‌های مغربی با خانواده ریان تشکر کرد.


بعد از اعلام خبر فوت ریان، بسیاری از مقامات و سیاسیون جهان عرب جان باختن این کودک مغربی را تسلیت گفتند. «محمد بن راشد» نائب‌رییس دولت امارات متحده عربی ضمن تسلیت به خانواده این کودک و ملت مغرب، برایشان طلب صبر و بردباری کرد. در واکنش دیگری «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق نیز ضمن تسلیت به خانواده این کودک، سرگذشت ریان را نمادی از یک حماسه انسانی دانست.

 

 

واکنش تماشایی مردم در لحظه نجات کودک ۵ ساله مراکشی



ریان اورام، کودک پنج ساله مغربی و ساکن یکی از روستا‌های شمال این کشور، از بعدازظهر روز سه‌شنبه در داخل یک چاه ۳۲متری افتاده بودتنگ بودن چاه به‌ویژه با افزایش عمق آن کار تیم حفاری را سخت کرد و مجبور شد ابتدا به‌موازات آن، با تجهیزات حفاری یک چاه دیگر حفر و بعد از رسیدن به عمق موردنظر حفاری افقی برای رسیدن به ریان را شروع کند که گفته می‌شود بیش از سی متر عمق دارد.

 



سرانجام پس از ماندن ریان در چاه به‌مدت پنج روز، تیم عملیات امداد توانست وی را از چاه بیرون بکشد، اما در نهایت به‌دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده است.

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: