صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۵۸ - ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - 2022 February 09
کد خبر: ۱۲۱۵۲۵

بازداشت کلاهبرداران واتساپی با ترفند برنده شدن در قرعه کشی

سرپرست پلیس فتای زنجان از شناسایی و دستگیری کلاهبرداران اینترنتی که از طریق شبکه اجتماعی واتساپ به بهانه برنده شدن در قرعه‌کشی صدا و سیما از شهروندان کلاهبرداری می‌کردند، خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر، سیداحمد موسوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: شکوائیه‌های متعدد از سوی شهروندان، مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی از طریق تماس واتساپی افراد ناشناس واصل، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: با بررسی‌های فنی و شیوه شگرد‌های خاص پلیسی چهار نفر به هویت‌های معلوم در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و با هماهنگی قضایی، دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.
سرپرست پلیس فتای زنجان در ادامه گفت: متهمین با ایجاد فضایی شبیه استودیو برنامه‌های زنده صدا، با ترفند برنده شدن در قرعه‌کشی و به بهانه پرداخت مبلغ جایزه، به اطلاعات کارت بانکی و اینترنت بانک قربانیان دسترسی پیدا کرده و اقدام به سرقت وجوه کارت بانکی افراد می‌کردند.
وی تاکید کرد: شهروندان توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.

موسوی گفت: پلیس فتا همچون گشت‌های کلانتری فضای مجازی را به صورت ۲۴ ساعته رصد می‌کند و در داخل این فضا گشت می‌زند تا موارد مجرمانه را شناسایی و به مراجع قضایی معرفی کند.

سرپرست پلیس فتای استان زنجان با اشاره به برنامه‌های پلیس فتا برای آموزش و ارتقای آگاهی به شهروندان عنوان کرد: مدرسان و کارشناسان پلیس فتا به محض درخواست سازمان‌های مختلف برای آموزش به رده‌های سنی گوناگون آموزش‌های لازم را ارائه می‌کنند.

وی با تأکید بر لزوم فرهنگ سازی و آموزش قبل از ورود به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی گفت: متاسفانه کاربران قبل از آشنایی با شبکه‌های اجتماعی وارد فضای مجازی می‌شوند و به همین خاطر از همین حوزه آسیب دیده و مورد جرم واقع می‌شوند./فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: