صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۴:۰۴
  • پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
  • Thursday 02 February 2023
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۷ - ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - 2022 February 09
کد خبر: ۱۲۱۵۵۰

موافقت کمیسیون تلفیق با همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۱

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی از موافقت این کمیسیون با همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در تشریح نشست امروز چهارشنبه کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس، اظهار داشت: کمیسیون تلفیق مصوب کرد به منظور اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و تحقق کارانه‌ پرستای به میزان ۵ هزار میلیارد تومان از مالیات سیگار به این بخش تعلق بگیرد.

وی افزود: همچنین مقرر شد در سال ۱۴۰۱ مربیان قرآنی از نظر استخدامی تغییر وضعیت یافته و بودجه آن از سرجمع بودجه عمومی تامین شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت:‌ اعضای کمیسیون تلفیق در نشست امروز مصوب کردند که مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای دانشجویان کمیته امداد خمینی(ره) و بهزیستی در بودجه سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد:‌ همچنین امروز مصوب شد مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان از محل تسهیلات تبصره ۱۶ نیز برای اشتغال زندانیان حین و بعد از حبس در نظر گرفته شود.

زارع تصریح کرد: در نشست امروز اعضای کمیسیون موافقت کردند که بند (و)‌ تبصره (۲) لایحه بودجه، همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ انجام شود.

وی افزود: در اجرای قانون «حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه گذاری مردمی و اصلاحات و الحاقات بعدی آن»، هیات امنای صندوق توسعه ملی مکلف است تشریفات قانونی اعطای مجوز تنفس خوراک به طرح های موضوع قانون مذکور که دارای مجوز احداث (موافقت اصولی) از وزارت نفت هستند را به نحوی پیگیری نماید که مجوز تنفس خوراک مزبور حداکثر تا ابتدای اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ صادر و به آنها ابلاغ شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: در مواردی که صندوق توسعه ملی سهم خود از صادرات نفت خام و میعانات گازی را به صورت حواله نفتی دریافت می کند، مجاز است حواله های مزبور را به عنوان تسهیلات، صرف تأمین منابع مورد نیاز طرح های تولیدی با اولویت طرح های پتروپالایشگاهی نماید و بازپرداخت اصل و فرع این تسهیلات به صورت ارزی خواهد بود. طرح های موضوع قانون مذکور در جزء ۱، از زمان شروع عملیات اجرایی طرح های پتروپالایشگاهی، مشمول این حکم میشوند./فارس

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: