صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۳۱ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - 2022 February 14
کد خبر: ۱۲۲۲۶۵

مقام جهاد اسلامی: انتفاضه جدید در حال شکل‌گیری است

مسئول جهاد اسلامی با بیان اینکه مقابله با دشمن صهیونیستی در تمامی شهرهای کرانه باختری، قدس و نقب اشغالی در حال گسترش است، تأکید کرد، این رخدادها نشانه‌های آغاز انتفاضه جدید در حال شکل‌گیری است.

به گزارش راهبرد معاصر «محمد الهندی» مسئول اداره سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین تأکید کرد که گروههای مقاومت حاضر در نوار غزه قصد دارند یک اقدام مردمی، تأثرگذار و قدرتمند را در شرق نوار غزه انجام دهند که این اقدام در راستای حمایت از ساکنان الشیخ جراح در قدس است.

پایگاه خبری فلسطین الیوم به نقل از الهندی گزارش داد، گروههای فلسطینی در غزه نحوه مشارکت در نبرد قدس و «جنین» را بررسی می‌کنند؛ لذا رژیم صهیونیستی نباید در قدس و کرانه باختری به حملات خود به شهروندان فلسطینی ادامه دهد.

وی با بیان اینکه حملات رژیم صهیونیستی به قدس و محله‌های مسکونی آن، تلاشی از سوی این رژیم برای کودتا علیه تمامی توافقات قبلی است، گفت که مقامات صهیونیست تلاش می کنند تا از وضعیت منطقه، برای تداوم حملات خود و تخریب منازل ساکنان قدس بهره‌برداری کنند.

این مسئول جهاد اسلامی با بیان اینکه مقابله با دشمن صهیونیستی در تمامی شهرهای کرانه باختری، قدس و نقب اشغالی در حال گسترش است، تأکید کرد، این رخدادها نشانه‌های آغاز انتفاضه جدید در حال شکل‌گیری است.

الهندی با بیان اینکه نبرد محله شیخ جراح، نبرد همه مردم فلسطین است، خاطر نشان کرد، جنگ علیه قدس و تسلط بر محله‌های آن، یک جنگ طولانی است، ولی گروههای فلسطینی، برای ان کار متحد شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه مسیر مقاومت تنها راه مردم فلسطین برای بازپسگیری حقوق کامل خود است، گفت که این مسیر، بر خلاف روند شکست خورده توافق اسلو است؛ لذا «این مقاومت است که مسیر پیروزی را ترسیم می‌کند».

در همین ارتباط، هیئت عالی رهبری اسرای جهاد اسلامی در زندان‌های رژیم صهیونیستی شنبه هفته جاری خواستار آغاز جنگ «شورش علیه زندانبان‌» شد و تأکید کرد که این اقدام در راستای اعلام «آغاز انتفاضه بزرگ» است.

این هیئت تأکید کرد، این انتفاضه با حضور همه گروههای فلسطینی حاضر در زندانهای صهیونیست، «با یک گفتمان، یک حرکت و یک رهبری» صورت خواهد گرفت.

این هیئت ضمن تجلیل از ملت فلسطین از پشت میله‌های زندان، خطاب به آنان گفت که «انتفاضه سوم آغاز، و جرقه آن در زندانها زده شده است». در این بیانیه تأکید شد که «همه زندانها علیه زندانبان قیام می‌کنند و برای اولین بار همه یکپارچه و پیروز هستند؛ به اذن خدا، پیروزی بزرگ».

در این بیانیه با اشاره به اقدامات مسئولان زندانهای صهیونیست برای اعمال فشار به اسرای فلسطینی آمده است، اسرا، اختلافات گذشته را کنار گذاشته‌اند و همگی متحد شده‌اند؛ به همین دلیل، «انتفاضه بزرگ خود را علیه زندانبان آغاز کرده‌ایم».

این هیئت با اشاره به اتحاد اسرای جنبشهای فتح، حماس و جهاد اسلامی علیه زندانبانهای صهیونیست، تأکید کرد: «همگی در عدم پذیرش، متحد هستیم؛ یکی با عصیان و دیگری با اراده مقاومت. این رویارویی، بدون شعار و هیاهو آغاز شده است، ادامه خواهد داشت»./فارس

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: