صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۵۵ - ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - 2022 February 16
کد خبر: ۱۲۲۵۰۶

عقب‌نشینی روسیه بیت کوین را مثبت کرد!

رشد بیت‌کوین بعد از افزایش تنش میان روسیه و اوکراین متوقف شد اما عقب‌نشینی نیروهای روسیه از منطقه مرزی دوباره روند حرکت بیت‌کوین را مثبت کرد.

به گزارش راهبرد معاصر بیت‌کوین که به دلیل احتمال جنگ اوکراین و روسیه تا محدوده ۴۲ هزار دلار ریزش کرده بود دوباره رشد کرد. خبر دیروز مبنی بر عقب‌نشینی نیروهای روسیه از مرز اوکراین باعث شد تا بیت‌کوین تا محدوده ۴۴ هزار دلار رشد کند.

بیت‌کوین یک کانال رنج میان ۴۱ تا ۴۵ هزار دلار دارد. تا زمانی که این ارز بالای ۴۶ هزار دلار تثبیت نشود نمی‌توان انتظار صعودی شدن بازار را داشت.

بعد از افزایش تنش‌ها در مرز اوکراین قیمت سهام و ارزهای دیجیتال افت کرد اما قیمت طلا و نفت رشد چشم‌گیری داشتند. افزایش قیمت طلا با خبر عقب‌نشینی نیروهای روسیه متوقف شد و طلا ریخت. زمانی که بحران‌هایی مانند جنگ از راه می‌رسند، دارایی‌های پرریسک مانند سهام و بیت‌کوین ریزش می‌کنند.

هدف بعدی بیت‌کوین بعد از تثبیت بالای ۴۶ هزار دلار محدوده ۵۱ تا ۵۳ هزار دلار است. اگرچه برخی کارشناسان از رشد قیمت بیت‌کوین خبر می‌دهند اما به نظر می‌رسد روند فعلا رنج است. اگر محدود مقاومت ۵۳ هزار دلار شکسته شود احتمال رشد بیت‌کوین تا محدوده ۵۹ تا ۶۰ هزار دلار که نوعی مقاومت روانی و استاتیک محسوب می‌شود وجود دارد.

حمایت‌های مهم بیت‌کوین هم محدوده ۴۲ و ۴۰ هزار دلار است. اگر حمایت ۴۰ هزار دلار از دست برود احتمال سقوط بازار زیاد است.

تکنیکال

شاخص مقاومت نسبی در نمودار ۴ ساعته بیت‌کوین روی عدد ۵۴ قرار دارد و نسبت به دیروز حدود ۱۷ واحد رشد کرده است. این شاخص در نیمه بالایی کانال rsi قرار دارد.

MFI از محدوده عددی ۳۲ تا ۷۳ رشد کرده است. این شاخص نشان‌دهنده ورود پول به ارزهای دیجیتال است و ۷ واحد تا ورود به محدوده اشباع خرید فاصله دارد. اگر MFI وارد محدوده اشباع خرید شود شاهد صعودی بیشتر بیت‌کوین هستیم.

اندیکاتور مکدی در نمودار ۴ ساعته روی محدوده ۴۲ هزار دلار سیگنال خرید صادر کرده بود. حالا اما قدرت میله‌های صعودی این اندیکاتور به شدت کم شده و احتمالا به زودی سیگنال فروش صادر می‌کند.

کندل‌های بیت‌کوین در محدوده قیمتی ۴۴ هزار دلار سقف اندیکاتور بولینگرباند قرار گرفتند. به نظر می‌رسد فعلا عرضه و تقاضا متعادل است و بازار روندی رنج دارد.

مریم محبی، کارشناسان بازارهای مالی هم در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: به نظرم بازار فعلا در کانال ۴۰ هزار دلار نوسان میکند./تجارت نیوز

برچسب ها
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: