صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۹:۳۸
  • پنجشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 08 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۱ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - 2022 February 19
کد خبر: ۱۲۲۸۵۷

توزیع برنج تنظیم بازاری تا پایان ماه رمضان

مدیرکل هماهنگی توزیع وفروش شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: با توجه به سیاست های دولت در خصوص کنترل قیمت ها اقدامات و عملیات اجرایی توزیع برنج وارداتی از بیستم دی ماه در کشور آغاز شده و همچنان ادامه دارد .

به گزارش راهبرد معاصر حجت براتعلی با اعلام اینکه از ابتدای دی ماه تاکنون مقدار 170هزار تن برنج وارداتی توسط دولت در اختیار شبکه های مختلف عرضه و قابل دسترسی مردم قرارگرفته اظهار داشت: تامین برنج برای عرضه در بازار تا بعد از ایام نوروز وپایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

براتعلی در خصوص موجودی و امکانات کشور در قالب ذخایر راهبردی دولت و بخش خصوصی اعلام کرد: هیچگاه ذخایر کشور به این مقدار نبوده و هیچگونه کمبودی در خصوص ذخایر راهبردی کشور نداریم .

وی افزود: همچنین در 6 ماهه اول سال 528 هزار تن برنج وارداتی توسط بخش خصوصی از گمرک ترخیص و وارد شبکه توزیع شده است .

براتعلی مجموع ترخیص برنج توسط بخش خصوص را تاکنون حدود 900 هزار تن دانست.

مدیر کل هماهنگی توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: نیاز سالیانه برنج کشور 3 میلیون و 200 هزار تن است که امسال به دلیل خشکسالی ما حدود 10 درصد کاهش تولید داشته ایم و نیازمند واردات 1 میلیون و 400 هزار تن واردات برنج بود ه ایم.

وی تاکید کرد: با وجود واردات برنج ما هیچگونه مشکلی در خصوص تامین نیاز بازار تا پایان ماه مبارک رمضان نداریم ضمن اینکه روند واردات در سال جدید نیز ادامه دارد .

مدیرکل هماهنگی توزیع وفروش شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه سیاست اصلی دولت این نیست که به صورت مداوم در بازار دخالت کند گفت: دولت در صورت نیاز با حضور در صحنه به تنظیم بازار و تامین نیاز کشور خواهد پرداخت./تسنیم

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: