صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۲:۳۸
  • دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 13 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۷ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 February 21
کد خبر: ۱۲۳۲۳۳

ارتش روسیه:پنج خرابکار ارتش اوکراین در درگیری‌ها کشته شدند

روسیه اعلام کرد که در جریان درگیری ها پنج نفر از افرادی که به مرز‌ها تجاوز کرده بودند و عضو گروه‌های جاسوسی و خرابکاری بودند، کشته شدند.

به گزارش راهبرد معاصر ارتش روسیه اعلام کرد پنج نفر از «خرابکاران» ارتش اوکراین که از مرز عبور کرده بودند را کشته است؛ کی‌یف به‌سرعت آن را رد کرد، زیرا دو کشور با تنش‌های فزاینده بر سر درگیری در شرق اوکراین مواجه هستند.

به گزارش مسکو تایمز، منطقه نظامی جنوبی اعلام کرد که دو خودروی جنگی پیاده نظام اوکراینی نیز در درگیری‌های صبح زود در منطقه «روستوف» در مرز با اوکراین منهدم شده اند.

خبرگزاری دولتی تاس به نقل از منابع محلی می‌گوید: «پنج نفر از افرادی که به مرز‌ها تجاوز کرده بودند و عضو گروه‌های جاسوسی و خرابکاری بودند در نتیجه درگیری‌ها کشته شدند». این بیانیه افزود که نیرو‌های مسلح روسیه و نیرو‌های مرزی سرویس امنیت فدرال متحمل خسارتی نشده اند. سرویس امنیت مرزی روسیه از خرابکاران به عنوان «گروه ناشناس» یاد کرد.

ارتش اوکراین معتقد است که نیرو‌های این کشور مواضع خود را ترک نکرده و عملیات تهاجمی انجام نمی‌دهند. کی‌یف به سرعت آخرین ادعای مسکو مبنی بر جلوگیری از نقض مرز را رد کرده است. آنتون گراشچنکو، یکی از مقامات وزارت کشور اوکراین به خبرنگاران گفت: «هیچ یک از سربازان ما از مرز فدراسیون روسیه عبور نکرده و حتی یک نفر هم امروز کشته نشده است».

این در حالی است که پیش‌تر، دو جمهوری خود مختار لوهانسک و دونتسک نیز اعلام کرده بودند که مواضع آن‌ها توسط اوکراین مورد حمله قرار گرفته است. بنا به اعلام مقامات دونتسک، ارتش اوکراین یک ایستگاه پمپاژ آب دونتسک را هدف بمباران خود قرار داده و اکنون بیش از ۲۱ هزار شهروند در این منطقه دسترسی به آب آشامیدنی ندارند.

پنتاگون ادعا کرد روسیه امروز به اوکراین حمله می‌کند
پنتاگون مدعی شده است که روسیه می‌تواند امروز به اوکراین حمله کند و در عین حال افزود که هنوز برای دیپلماسی زمان وجود دارد.

به گزارش اسپوتنیک، جان کربی سخنگوی پنتاگون گفت: «ما مدت طولانی است که می‌گوییم حمله روسیه ممکن است هر زمانی رخ دهد، به عنوان مثال، امروز. امیدواریم این اتفاق نیفتد و به همین دلیل است که ما به استفاده از همه کانال‌های دیپلماتیک ممکن ادامه می‌دهیم».

مسکو بار‌ها اتهامات مقامات غربی در مورد احتمال حمله به اوکراین را رد کرده و گفته است که نیرو‌های خود را به داخل خاک خود منتقل می‌کند. روسیه همچنین تاکید کرد که فعالیت نظامی فزاینده ناتو در شرق اروپا و حمایت مالی و فنی فعال از اوکراین خطری جدی برای امنیت ملی روسیه به همراه دارد.

پیش‌تر نیز مقامات غربی بار‌ها تاریخ‌هایی را برای حمله روسیه تعیین کرده بودند. اول فوریه و همچنین شانزدهم این ماه از مهم‌ترین تاریخ‌های تعیین شده از سوی مقامات و رسانه‌های غربی بود./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما