صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۰۳ - ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 February 27
کد خبر: ۱۲۴۱۲۰

پوتین پیشنهاد میانجی‎گری رژیم صهیونیستی را رد کرد

رئیس جمهور روسیه طی تماس با نفتالی بنت پیشنهاد اسرائیل برای میانجیگری میان روسیه و اوکراین را رد کرد.

به گزارش راهبرد معاصر منابع رسانه‌ای روسیه ساعتی پیش اعلام کردند «ولادیمیر پوتین» و «نفتالی بنت» تماسی تلفنی داشته و دو طرف در خصوص اوکراین گفتگو کردند.

بر اساس گزارش اسپوتنیک، رسانه های عبری در این خصوص اعلام کردند که نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی به رئیس‌ جمهور روسیه پیشنهاد داده است تا «تل‌آویو» شهری باشد که مذاکرات میان روسیه و اوکراین برگزار شود و صهیونیست‌ها میانجی میان مسکو و کی‌یف باشند، اما پوتین در همان ابتدا این پیشنهاد را رد کرده است.

شایان ذکر است بعد از کش‌وقوس بسیار اوکراین و روسیه توافق کردند مذاکراتی که برای آتش‌بس قرار است برگزاری شود در منطقه مرزی اوکراین با بلاروس (گومل) برگزار شود. اوکراین در این خصوص اعلام کرد مذاکرات بدون پیش شرط آغاز خواهد شد و طرف روسی نیز اعلام کرد بدون هیچ سازشی با اوکراین مذاکره خواهد کرد.

پیش از این نیز یائیر لاپید، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی حمله روسیه به اوکراین را محکوم کرده و آن را نقض نظم بین‌المللی دانست و علی‌رغم جنایات صهیونیست‌ها علیه فلسطینی‌ها، مدعی شد که جنگ وسیله‌ای برای حل بحران نیست و می‌توان اختلافات را از طریق دیپلماسی حل کرد! در پی این اقدام رژیم صهیونیستی روسیه نیز اعلام کرد که حاکمیت صهیونیست‌ها بر بلندی‌های جولان اشغالی در سوریه را به رسمیت نمی‌شناسد.

بامداد روز پنجشنبه تنش‌ها بین اوکراین و روسیه شدت گرفت و پس از فعالیت‌های تحریک‌آمیز اوکراین و غربی‌ها، جنگنده‌های روسیه به مواضع نظامی اوکراین حمله کردند. روسیه تا امروز به نزدیکی کی‌یف، پایتخت اوکراین رسیده است. پوتین نیز در دیدار با تجار روسی اعلام کرد خطرات امنیتی که اوکراین در سایه ناتو برای روسیه داشت باعث شد تا راهی به جز راه نظامی برای مسکو باقی نماند./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما