صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 February 28
کد خبر: ۱۲۴۱۸۹

جزئیات همسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری در سال ۱۴۰۱

سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: منابع مورد نیاز به منظور استمرار متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری پیش بینی شد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ سید نظام الدین موسوی در جمع خبرنگاران گفت: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ استمرار می یابد.

 

به گفته موسوی به منظور اجرای مفاد ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه، منابع مورد نیاز به منظور استمرار متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری با شاغلین در بودجه سال ۱۴۰۱ پیش بینی شده و با اختصاص بودجه مناسب، بخشی از مشکلات بازنشستگان عزیز حل می شود.

 

در اواخر سال ۹۸ بود که پس از درخواست‌های فراوان از سوی نمایندگان بازنشستگان، نخستین مرحله از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از سوی سازمان تأمین اجتماعی اجرا شد.

 

وی با تاکید بر اهتمام، همکاری و هماهنگی کامل بین قوای کشور در این خصوص، اعلام کرد: امیدواریم با تخصیص بودجه مصوب در قانون بودجه ۱۴۰۱، متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری به طور کامل اجرا شده و استمرار یابد.

 

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در آخرین اظهار نظر اعلام کرد که نمایندگان با همکاری سازمان برنامه و بودجه در پی رفع موانع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی در بودجه ۱۴۰۱ هستند. همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در قانون برنامه ششم توسعه کاملاً محرز است و دغدغه امروز بازنشستگان کشوری دائمی شدن این قانون است.

 

علی نیکزاد در جلسه علنی صبح امروز دوشنبه مجلس نیز در این رابطه گفت: برای همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری در لایحه بودجه دولت، ۲۱۹ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده بود، مجلس نیز ۱۰۴ هزار میلیارد تومان از محل واگذاری سهام به صندوق بازنشستگان تامین اجتماعی، لشکری و کشوری تخصیص داد و در مجموع ۳۲۳ هزار میلیارد تومان برای این امر در سال آتی در نظر گرفته شده است. مجلس از آنچه که دولت برای همسان سازی بازنشستگان در نظر گرفته بود رقم بالاتری را پیش بینی کرده است./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما