صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۷:۵۷ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 February 28
کد خبر: ۱۲۴۲۸۱

پذیرش ۵۰ درصد متقاضیان سفر هوایی به عتبات نوروزی

سازمان حج و زیارت برای اعزام نیمی از زائرانی که در دوره های سفر نوروزی به عتبات عالیات پیش ثبت نام کرده اند، آمادگی دارد.

به گزارش راهبرد معاصر نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تشکیل و اعلام شد با برنامه ریزی و تدابیر صورت گرفته ظرفیت اعزام ۵۰ درصد از متقاضیان سفر هوایی به عتبات عالیات در ایام نوروز فراهم شده است.

به گفته حمیدرضا محمدی مدیرکل دفتر برنامه ریزی، پذیرش و اعزام زائران عتبات عالیات سازمان حج و زیارت، در فرصت اعلام شده که ششم اسفند پایان یافت ۴۱ هزار نفر پیش ثبت‌نام کرده‌اند که ۲۶ هزار نفر متقاضی سفر هوایی و ۱۵ هزار نفر متقاضی سفر زمینی به عتبات هستند ولی امکان سفر زمینی به عتبات هنوز فراهم نشده است.

وی افزود: با توجه به استقبال متقاضیان تشرف به عتبات در ایام نوروز شیوه مناسبی برای قرعه کشی و ثبت نام قطعی پیش بینی شده است و در روزهای آینده اطلاع رسانی و نتایج اعلام خواهد شد.

در این جلسه، سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت نیز با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای اسکان، تغذیه و تدارکات و پرواز زائران عتبات نوروزی اظهار داشت: تنها در صورتی که زیرساخت‌ها و امکانات مناسب جدید فراهم شود احتمال افزایش این ظرفیت وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از رئیس سازمان حج و زیارت و دست اندرکاران حوزه عتبات خواست که با اتخاذ تدابیر لازم به میزانی که می‌توانند نسبت به اعزام کاروان‌های زیارتی در ایام نوروز اقدام و با ارائه خدمات مناسب در کشور میزبان رضایت زائرین را جلب کنند.

در ادامه این جلسه، رئیس سازمان حج و زیارت از اعطای تسهیلات توسط برخی از بانک‌ها به مشتاقان سفر به عتبات عالیات در آینده خبر داد و آقای محمدی هم با اشاره به اینکه در هفته ۷۲۰ نفر در قالب ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان به عراق اعزام می‌شوند، افزود: در این دوره حدود ۴۰۰۰ تا ۴۵۰۰ نفر از دانشگاهیان کشور تا اواسط فروردین ۱۴۰۱ به عتبات اعزام خواهند شد و قرار است ایستگاههای پروازی اصفهان، مشهد و تبریز بزودی به چهار ایستگاه پروازی تهران، یزد، کرمان و شیراز اضافه شوند.

برپایه این گزارش، در ادامه این جلسه داود باقری مسئول هماهنگی دبیرخانه کارگروه‌های ۲۰ گانه بازنگری فرآیندهای اجرایی در حوزه حج و زیارت درباره روند اجرای این طرح و اقدامات صورت گرفته برای تولید کتاب «مدیریت فرآیندهای اجرایی سازمان حج و زیارت» گزارش داد و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، تصریح کرد: ضمن لحاظ کردن توصیه‌های رئیس جدید سازمان حج و زیارت و حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت تا نیمه ماه مبارک رمضان برای چاپ این کتاب اقدام شود./مهر

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: