صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۷:۵۰
  • چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
  • Wednesday 22 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۳ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 March 07
کد خبر: ۱۲۵۱۷۱
سید مصطفی خوش چشم، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌و‌گو با راهبرد معاصر مطرح کرد؛

«مناقشه آمریکا و روسیه» و ضرورت عدم خدشه‌دار شدن مذاکرات هسته‌ای

سید مصطفی خوش چشم، تحلیلگر روابط بین الملل در گفت‌و‌گویی پیرامون موضع اخیر لاوروف مبنی بر ضرورت اعطای تضمین کتبی از سوی آمریکا جهت عدم تاثیرگذاری تحریم‌های وضع شده از سوی غرب علیه مسکو بر منافع این کشور در برجام گفت: حساسیت‌های روسیه برای ایران قابل درک است، اما آمریکا و روسیه باید تلاش کنند زمینه‌ی ایجاد اختلال در روند مذاکرات را با اختلاف‌های موجود در میان خودشان فراهم نکنند.

 

به گزارش راهبرد معاصر؛ با تشدید رایزنی‌ها در وین و افزایش گمانه‌زنی‌ها پیرامون احتمال احیای برجام، اظهار نظر وزیر خارجه روسیه مبنی بر ضرورت اعطای تضمین کتبی از سوی آمریکا جهت عدم تاثیرگذاری تحریم‌های وضع شده از سوی غرب علیه مسکو بر منافع این کشور در برجام و در ارتباط با ایران موجب طرح مباحثی درباره آینده مذاکرات نزد صاحب‌نظران شده است. کارشناس سیاست خارجی و روابط بین الملل در گفت و گوی کوتاهی با راهبرد معاصر تحلیل خود را از موضع جمهوری اسلامی در این موضوع بیان کرده است.

 

سید مصطفی خوش چشم، تحلیلگر روابط بین الملل در گفت و گو با راهبرد معاصر در خصوص موضع روسیه و اظهار نظر اخیر وزیر امور خارجه آمریکا درباره احتمال رسیدن به توافق و لغو تحریم ها گفت: رویکرد جمهوری اسلامی در روابطه با سیاست خارجه متمرکز بر تامین منافع ملی است، از این رو روابط با کشورهای دیگر نیز در همین چارچوب تنظیم می‌شود.


وی در ادامه توضیح داد: بی شک، حساسیت‌های روسیه برای ایران قابل درک است، اما آمریکا و روسیه باید تلاش کنند زمینه‌ی ایجاد اختلال در روند مذاکرات را با اختلاف‌های موجود در میان خودشان فراهم نکنند، ضمن اینکه دست یابی سریع به توافقی قوی از نظر ایران مهم است و همه‌ی طرفین باید به دنبال ابتکار عمل هایی برای تامین این رویکرد باشند، یعنی دست یابی سریع به توافقی قوی و پایدار.


سید مصطفی خوش چشم افزود: به غیر از این مساله، چندین مساله حل و فصل نشده هنوز با آمریکا باقی است که حل و فصل این مسائل در دایره خطوط مورد نظر ایران قرار دارد، لذا موجب وقفه در حصول توافق در مقطع کنونی شده است.


خوش چشم در پایان گفت و گو تاکید کرد: بنابراین ضروری است که این موارد حل نشده جهت احیای برجام به سرعت از سوی طرف آمریکایی حل شود.

 

نظر شما